Levenslustige zaadcellen?

A

Anoniem

Guest
Ik weet dat ik gewoon rustig af moet wachten
ik weet dat elk verschijnseltje van mijn lichaam alle kanten op kan
ik weet dat niet elk beetje bloed, krampje, kriebeltje, humeurswisselingetje etc etc wijst op zwangerschap
maar toch......

Ik ga hier maar weer even mijn hart luchten.

Vorige week woensdag zou zo ongeveer mijn ei geweest moeten zijn, als alles volgens schema gaat. Deze keer verwacht ik er niets van om de simpele reden dat we deze keer gewoon niet aan klussen toe gekomen zijn.
Ik dacht nog: da's dus even een maandje zonder de vraag: Zou het wel of zou het niet!
Kan ik dus gewoon een wijntje nemen, een pilletje tegen jeuk, een toastje met americain filet enz.

Maar dan krijg ik ineens zaterdag een heeeele lichte bloeding.
Maar een innestelingsbloeding.... dat kan toch niet.
Tenzij......... en ja hoor daar ga ik weer....... zou het wel of zou het niet.
Want misschien is er wel een heel erg levenslustig zaadcelletje   geweest die het gewoon een paar dagen langer heeft volgehouden ( 7 om precies te zijn, lijkt me vrij onmogelijk maar ja.... hoop doet leven)
of misschien was er wel een heel erg ongeduldig eitje dat al een paar dagen eerder voor de vrijheid koos.

of misschien heet ik eigenlijk wel Maria en heeft mijn man wel wat weg van de heilige geest......

Hoe gek kan je jezelf maken!!

Dat wordt dus stiekem toch weer een beetje hopen
al is het tegen beter weten in.
Gelukkig is het zo 5 oktober dan zullen die duivels me wel weer uit de droom helpen.

Groetjes,
Maisie

Hihi, hoi Maisie (of moet ik zeggen Maria),
Gezonde zaadcellen kunnen het wel 8 dagen in de baarmoeder overleven! Ik weet dat de meeste denken dat ze het maar 72 uur volhouden, maar het is dus veel langer.
Dus het zou best es kunnen dat je door zo'n kanjer-zaadje toch bevrucht bent.

Ga hard voor je duimen....

Liefs, TeHa

Tja,   wat moet je er mee he...
volgens de antwoorden van de verloskundige op babybrabbel leeft een zaadcel toch echt maar 48 uur en in heel zeldzaam voorkomende gevallen 4 dagen.
Volgens de test die je daar kan doen heb ik toch nog weer 23 % kans. Al is de uitslag wel negatief.
Alsof we zelf nog niet genoeg verwarring kunnen scheppen!

Ik begin steeds meer te geloven dat het allemaal helemaal niets uitmaakt. Dat je 't gewoon lekker moet doen als je zin hebt en verder zien we wel of er wel of niet een kindje komt.

En mocht het nu toch zo zijn, dan verander ik mijn gebruikersnaam wel in Maria en kan ik ook misschien wel in Hart van Nederland optreden ofzo....en mijn man ook met supercellen!  

Maisie

Hey hallo

Ik weet het soms ook niet meer en denk ook elk keer van dat ik van alles voel.
Het wachte duurt ook zo lang (van het eitje naar de ongi) Volgens mij ga je dan ook van alles denken.
Ik heb ook op babybrabbel gekeken en daar heb ik weer een andere cyclus als op femta
Ik snap er soms ook niks meer van.
We laten het maar gewoon op ons af komen en zien het wel
Zo denk ik er nu over maar morgen komen die twijfels wel weer terug van ik  misschien ben ik zwanger ben

Groetjes lilian

Hoi Lily80,

Het vrouwelijk lichaam is ook zeer complex.
Ik snap er zelf ook niets van. En dan is het je eigen lichaam.
Geen wonder dat mannen ons niet begrijpen!
De enige uitslag die er volgens mij ook is, is de uitslag van de zwangerschapstest of het uitblijven van de menstruatie.
Ik hoop in ieder geval dat we allemaal gauw zwanger zijn en dat er een einde komt aan die onzekerheid en dat wachten. Ik vind er niets aan.

Groetjes Daantielle

Terug
Bovenaan