levensvatbaar

Hoi allemaal,
Allereerst gefeliciteerd iedereen!
Ik ben nu bijna 19 weken ver en vroeg me af vanaf welke week het kindje buiten de baarmoeder levensvatbaar is.
En is iedereen hier ook zo panaroide of alles wel goed gaat daarbinnen?
Dankjewel en nog veel zwangerplezier!
 
in Leiden proberen ze volgens mij 'sterke' kinderen vanaf 24 weken te redden maar het blijft een heel slechte start voor ze.

Ha en ja, velen zijn zo paranoide - hoewel ik er gelukkig weer vanaf ben. Had even zo'n NIET NU GEBOREN WORDEN-tijd rond 24 weken maar da's weer over.

wel grappig, ik had t er met een vriendin over laatst. die is voor de tweede keer zwanger. dat in het begin als je WEL kinderen wil die 20 % miskraamkans heeeel hoog is en als je geen kinderen wil juist heeeeel klein...

allemaal tussen de oren, dat kindje is zoals t is en het komt wannee het komt en daar kunnen we heel weinig aanv eranderen. Ook wel een gerust gevoel. De natuur staat voor niks ;)

succes met het overwinnen van je zwangerschapsparanoia!
ilse
 
klopt 24 weken redden ze tegenwoordig soms, maar de kans dat ze het redden is maar minimaal. Vanaf 26 weken is de kans in eens ongeveer de helft. tja en beetje paranoide, tja dat zijn we allemaal ;-)! Tis ook niet niks, een wonder!

Gr Aaltje
 
Volgens mij heeft ook iets te maken met het gewicht. Als het kind meer dan een kilo weegt is de kans erg groot. Maar een collega van mij was bij de geboorte 600g!!!!!!! Erg vroeg geboren.

Paola
 
ik heb gehoord, ergens, dat de jongste baby die het buiten de baarmoeder heeft overleefd 25 weken was.

en met 7 maanden heeft het 75% overlevingskans

en vanaf 37 weken mag je thuis bevallen.

groetjes dolfijntje
(32 weken)
 
Bij ons in het academisch zkh worden er baby's met 26 weken gehaald. De overlevingskans is ongeveer 80%. Ze zijn erg klein, en moeten knokken voor hun leventje, maar veel redden het.
 
Terug
Bovenaan