leverkaas?

hoi,
mag je nu wel of geen leverkaas(voor op brood weetje wel)

want ergens las ik dat   plakje per dag mocht en weer ergens stond helemaal geen leverproducten.
ik maak me daar zorgen om want ik heb toen ik nog niet wist dat ik zwanger was elke
dag leverkaas op brood gehad, want ik was r zowat verslaafd aan
nu eet ik het maar niet meer maar goed.
groetjes feyline

Die leverkaas verslaving ken ik ;-)) Grappig, ik dacht dat ik de enige was (maar dat is bijna met alle ervaringen die ik van iedereen op dit forum lees...ik ben dus niet zo raar als ik steeds dacht). Vind het echt heel erg jammer dat ik dat niet meer mag eten. Overigens heb ik begrepen dat het echt niet erg is als je iedere dag een of twee plakjes op je brood hebt. Dus je hoeft je, volgens mij, echt geen zorgen te maken. Ik zou er gewoon een beetje voorzichtig mee doe en er geen ons per dag van eten. Of het bewaren voor na de bevalling, want dan smaakt het extra lekker!
groetjes, Merel

Hallo Fey,

Lastig zijn dit soort dingen, he?

Leverkaas is verwant aan leverworst en leverpastei. Er zit dus, zoals de naam al doet vermoeden, lever in. Lever mag je wel, maar met mate. Dus inderdaad, 1 boterham per dag (maar dan niet ook nog een met echt leverworst erbij, he???)

Groetjes,

Marjoke

hallo,

je mag gerust leverprodukten eten alleen met mate. ik geloof dat je niet meer dan 20 gram per dag mag.
bij mijn eerste zwangerschap lette ik op alles en bij de tweede was ik veel makkelijker. ik moet zeggen dat de tweede zwangerschap wat eten betreft dan ook leuker was.
heb dus ook leverpastei op, biefstuk (niet te rood natuurlijk) en franse kazen.
ik denk maar zo vroeger moest mijn moeder bijvoorbeeld dagelijks een biefstukje eten omdat ze ijzer te kort had!!! het is net als met de kraamzorg, ieder jaar verandert er wel wat en is wat er in het voorgaande jaar goed was, nu slecht.
maar goed je moet doen wat jij denkt dat goed is.

gr. Natalie
mama van merel en jip (24-07-07)

Voedingscentrum adviseerd niet meer dan 1 boterham per dag met leverproducten, dus ook leverkaas.

Dus als je je in kan houden, kan je nog in ieder geval 1 bammetje eten...

Terug
Bovenaan