LH stijging maar geen piek?

Hoi!
Wij proberen zwanger te raken en ik gebruik nu ovulatietesten in combinatie met basale temperatuur meting om de ovulatie te bepalen.
Echter gaven de ovulatie testen een aantal dagen terug 2 dagen achter elkaar een lichte streep aan. Volgens de verpakking is dit nog steeds negatief. Vervolgens is er nu al een paar dagen geen licht streepje meer te zien. Ik test 2x op een dag dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik de LH piek heb gemist. Ook is mijn basale temperatuur nog niet gestegen.
Heeft iemand hier ervaring mee of advies in?
P.S. ik heb last van erg onregelmatige cyclussen.
 
Dan heb je je piek nog niet gevonden.
LH fluctueert je gehele cyclus. Sommigen hebben een soort van mooie oploop richting ovulatie, anderen hebben de hele tijd alleen maar lichte of zelfs onzichtbare streepjes. En dat is allemaal prima. Enige dat telt is de positieve test, wanneer de streepjes even donker zijn (of de test streep zelfs donkerder). Dan volgt je ovulatie binnen 48 uur. En, na je ovulatie stijgt je temperatuur ook. Dus als je die elke dag netjes meet (rectaal, voor opstaan) dan zie je nadien dat je eisprong plaats heeft gevonden!
 
Dan heb je je piek nog niet gevonden.
LH fluctueert je gehele cyclus. Sommigen hebben een soort van mooie oploop richting ovulatie, anderen hebben de hele tijd alleen maar lichte of zelfs onzichtbare streepjes. En dat is allemaal prima. Enige dat telt is de positieve test, wanneer de streepjes even donker zijn (of de test streep zelfs donkerder). Dan volgt je ovulatie binnen 48 uur. En, na je ovulatie stijgt je temperatuur ook. Dus als je die elke dag netjes meet (rectaal, voor opstaan) dan zie je nadien dat je eisprong plaats heeft gevonden!
Bedankt voor je reactie! Ik dacht dat als je LH eenmaal stijgende was, deze uiteindelijk tot de piek zou lijden. Vandaar dat ik het zo gek vond dat ik 2 dagen wel “licht” LH had gemeten en daarna ineens weer niet.
Nog een beetje meer geduld dus!
 
Terug
Bovenaan