Libido

Ik wil graag eens een vraag in de groep gooien waar ik al een tijdje mee worstel. Heb me er nooit toe kunnen zetten erover te beginnen bij mijn gyn, zou ik eigenlijk wel moeten doen denk ik...

Zijn er hier nog meer die bijna nooit zin hebben in sex? En dan bedoel ik niet doordat je lang bezig bent en de druk erachter gaat vervelen. Maar gewoon uberhaupt de lichamelijke behoefte niet voelen. Dus er niet over fantaseren, zelf doen wat dan ook...

Ik dacht altijd dat het door de pil kwam, maar zelfs nu ik zo graag kinderen wil veranderd er in mijn lichaam niets op dat vlak. Ik zou heel graag willen dat ik me anders zou voelen, dat ik dat gevoel wel had, zou alles zoveel makkelijker maken. En zou uiteraard voor mijn partner ook leuker zijn.

Zou het iets met mijn hormonen te maken kunnen hebben? Is er iets tegen te doen? Of is het gewoon normaal en moet ik me erbij neerleggen?

Ik betrap mezelf erop dat ik me er echt toe moet zetten. En dat lukt me maar heel moeilijk helaas...

Alvast bedankt voor de reacties, het is een beetje een vreemd onderwerp voor op een zwanger worden forum haha.

Gr. Cindy

hoi,
dit is inderdaad een onderwerp dat je niet zo makkelijk ter sprake brengt. Het is voor mij wel heel herkenbaar.
Ik heb nooit een grote behoefte gehad en dat neemt nu ook niet toe zegmaar. We zijn ruim 2 jaar bezig voor een kindje en hebben in januari na een zwangerschap van 23,5 week een kindje op moeten geven.
Ik moet me echt zetten tot vrijen. Soms gaat het wel makkelijker en heb ik er wel zin in, maar dat is niet zo vaak. Daarbij zitten wij met nog een probleem. Wat ook niet echt bespreekbaar is over het algemeen.
Mijn vriend is er ook veel teveel mee bezig. Dit resulteert nu regelmatig in slappe hap, zegmaar.
En dat is dan toch echt nog veel lastiger hoor. Ik kan mezelf nog wel opladen en met een smeerseltje glijd het nog wel lekker ook, maar als het stokje niet recht staat is daar weinig aan te doen. Ja pilletjes, maar daar wil hij heus niet aan.
Dit zorgt er ook heus niet voor dat het gezelliger en leuker wordt in de slaapkamer, terwijl ik het liefst die druk eraf zou willen hebben......

groetjes
Patricia mama van Bas*
www.basvanbeek.vlindersite.nl

hoi hoi

ik heb een beetje hetzelfde ja. wij zijn nu 3 jaar bezig voor een kindje. na 1,5 jaar deed ik het alleen als ik dacht dat ik mn ei had. rampzalig. ik had er ook echt geen zin in. mijn vriend vond ook niet dat ik serieus zwanger wilde worden omdat ik ¨toch nooit zin had ¨.
gelukkig zijn we weer een beeje opgepept.

wat wij doen: (gelukkig is dit niet live want dan zou ik het er niet over hebben haha)

mijn vriend zoekt kleding uit die hij mij mooi vind staan (mooi = niet hoerig), maakt comlpimentjes. zegt dat ie mij een lekker ding vind.
 maar ook als hij een andere mooie vrouw ziet zegt hij dat, heel discreet. maar voor mij werkt het want dan komt er een soort oerinstict boven dat ik mijn vent voormezelf wil en tja, dan heb ik wel zin.

soms lezen we elkaar spannende verhalen voor, gaan samen onder de douche.
dat soort dingen.

en we smsen veel, dat kan ook helpen.

nu zit ons gemiddelde zo rond 1 keer per week, en dan komt het meestal dus van zijn kant, wel vaker dan 1 keer per week. maar ja, geen zin is en blijft geen zin.

met mijn ei zet ik me er echt toe, een meestal als je even bezig bent is het ook wel fijn toch?

misschien heb je er helemaal niks aan, misschien een beetje.
in iedergeval ben je niet de enige dus.
probeer lekker te genieten en succes!

groetjes esther

hoi hoi, ja dat probleem hebben wij ook, ik denk dat het stiekum bij veel mensen zo is !!

in de klus week zeg maar had ik dus echt geen zin en daarom heen ging het wel,
maar als het moest echt een ramp,
nu zijn we bezig met IUI en dan spuit de gyn het in , dus het MOET gelukkig niet meer!

we mogen nu vrijwillig hobbyen!! haha
en dat voelt een stuk beter als het moeten,

ik hoop dat we allemaal weer echte zin krijgen hihihi,

dikke kus van mij,

Terug
Bovenaan