lichaam na de zwangerschap

Ten eerste ik mag eigenlijk helemaal niet klagen (maar doe het toch)
Ben in mijn zwangerschap 10 kilo aangekomen en was ze ook allemaal weer snel kwijt.

Toch is mijn lichaam veranderd en zit waar eerst geen vet zat, het nu wel. Mijn eigen broeken zitten daardoor te strak en oncomfortabel.

Ik ben zo niet tevreden met mijn lichaam, het maakt mij behoorlijk onzeker.

de mode van nu (jaren 80) vind ik verschrikkelijk. Daarnaast geef ik borstvoeding en om daar leuke rn betaalbare kleding voor te vinden vind ik ook moeilijk. Met gevolg maar 3 setjes in de kast die ik pas.

Herkennen jullie het zelfde probleem?

Nou, ik vind het wel herkenbaar hoor, ik was 17 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en er moet er nog zo'n 4-5 kg af. Dan nog denk ik dat mijn lijf niet meer zo is als voorheen, het voelt allemaal een beetje slapjes... niet dat ik voor mijn zwangerschap heel strak was hoor, maar wel iets meer dan nu ;-)

Ik pas mn oude kleding nog niet, zit er nog net een maat boven. Aangezien ik deze week weer ben begonnen met werken, wilde ik toch een paar niet zwangerschapskleren kopen. Dus het huis heeft vol gestaan met zalando, whekamp noem maar op! Manlief werd er gek van :) Overal twee maten van besteld... en dan nog zat bijna niks goed!

Ik vind op zich niet erg om er wat aan over te houden, ben toch moeder geworden van een prachtige zoon, maar onzeker voel ik me zo nu en dan ook over m'n nieuwe lichaam. Ik denk dat ik over een tijdje ook maar weer eens de sportschool op ga zoeken, als ik me 100% goed voel en weer voldoende energie heb!

Ik herken het ook. Ben 20kg aangekomen. En bijna 4 maand geleden bevallen van Naomi. Ondertussen zijn er 11kg er af, maar moet nog 9kg kwijt.
Heb gewoon een hekel aan mijn lichaam. Hiervoor was ik strak en normaal qua postuur. Nu voel ik me dik met name in de benen en mijn buikje heb ik nog...
Hou ook nog steeds veel vocht vast.

Je zal nooit meer dat strakke lijf als voorheen krijgen. Wat spieroefeningen kunnen helpen, maar je lichaam is veranderd. Bij mij heeft het ook even geduurd en ik heb het nog niet helemaal geaccepteerd, terwijl mijn jongste nu al anderhalf is. Ik meot ook nog 3 kg die ik maar niet kwijt kan raken. Zo balen. Het liefst zou ik een crashdieet volgens zodat ik het kwijt ben maar ik weet dat ik daarna weer aankom als ik normaal ga eten. Kortom... ik moet gewoon niet meer snoepen... en dat vind ik ZOOO moeilijk!

Acceptatie dat je een kindje hebt gedragen waardoor je nu iets meer vet hebt... maar zwanger zijn is niet niks en iets wat je toch zelf heel graag wilde (ga ik vanuit)... dit hoort er ook bij.

Sja denk dat alle verse mama's dit wel zullen hebben. Maar ik herken het inderdaad helemaal. Was 23 kilo aangekomen (was 1e zwschap) en heb er nu nog 6 kilo te gaan. Heb eigenlijk tijdens de zwangerschap niet zoveel extra gegeten en nu tijdens de BV ook niet. Alleen heb ik bij beiden wel extra op groente/fruit/vezels/water gelet.
Vind het erg vervelend en voel me inderdaad nog niet erg lekker in mn lichaam. Kleren passen wel weer, maar ze zitten zo anders. Echt andere vormen dan voorheen, lelijk.
Ben ondertussen 2 weken geleden begonnen bij de sportschool en probeer nu 3 x per week te sporten. Tot nu toe lukt dat wel, maar ben benieuwd wanneer het wat op gaat leveren! Pffff.
Heel veel succes allemaal en misschien moeten we ook maar niet te kritisch zijn :S

Herkenbaar, ik had de mazzel dat ik nog geen 10 kilo was aangekomen en deze wel weer kwijt ben, maar de verhoudingen zijn heel erg veranderd.

Ben benieuwd hoe het in de sportschool gaat, en deze zondag voor het eerst weer een wedstrijd spelen. Erg benieuwd!

Maar de mode nu...ik ben er ook niet zo van...

Raar he dat die verhoudingen zo veranderen.. Hiervoor had ik gewoon 'normale' verhoudingen. Nu naarmate ik afval worden mijn benen wel steeds dunner, maar die buik blijft gewoon zitten. En heb ook echt van die 'lovehandles' nu, in plaats van normale strakke taille... Zucht...
Succes met je wedstrijd Suuuuuuuz, wat doe je voor sport?

Terug
Bovenaan