lichaamscontact

Graag jullie advies!
Mijn zoontje is 5 weken oud. Hij had (heeft) heel erg last van darmkrampen daarom gebruik ik nu sinds 5 dagen ABC Dophilus en dat lijkt te werken. Maar nu heb ik een ander 'probleem'. Gedurende de nacht slaapt hij prima (nog wel nachtvoeding hoor) maar gedurende de dag wil hij alleen maar slapen als hij tegen mij aan ligt. Dus of in mijn armen of in de draagzak. Nu wil ik natuurlijk niet de hele tijd met hem lopen (ik heb nog een kleine rondlopen). Maar zodra ik hem weg leg is hij na 10 minuten wakker en begint weer te piepen. Laten liggen helpt niet... hij blijft huilen! Iemand tips om hem beter te laten slapen overdag?
Alvast bedankt.

Miriam
 
Hallo Miriam,

Ik wikkelde Jeroen altijd in een omslagdoek. Geeft toch iets beschermds om hem heen en ik stopte de dekentjes best strak in. Dan voelen ze zich volgens mij wat minder verloren in bed liggen, in je buik lag hij natuurlijk ook helemaal ingesloten.
Misschien dat dat helpt....
En ik probeerde hem zoveel mogelijk in zijn bedje te troosten (alleen als dat echt niet lukte haalde ik hem eruit).

Succes,
Brigitte
 
Hoi Mirjam,

Luna (7 maanden) slaapt altijd met haar spuugdoek naast haar gezichtje. Ik geef nog borstvoeding, dus mijn geur (en die van de voeding) zit aan de spuugdoek en dat geeft een vertrouwd gevoel. Wat je ook kan doen is een poosje een knuffeltje dicht bij je dragen, zodat jouw geur erin komt, dat wil ook vaak helpen.

Succes ermee

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan