Lichaamspijn na keizersnede

<p>Hallo allemaal,</p><p>4 maanden geleden ben ik bevallen van een dochter. Helaas werd het een keizersnede, magoed, ze is er en dat is het belangrijkste. Wat wel vervelend is, is dat ik echt onderrugpijn heb. Veel mensen zeggen dat het door die ruggenprik kan komen. Ik merk ook dat als ik echt moe ben, mijn bovenrug ook erg pijn doet dat het soms zelfs overgaat naar borstpijn. Hebben jullie dit ook gehad? Ik weet dat een keizersnede niet zomaar is.</p>

Hoi! Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik ben, nu zo'n 16 maanden geleden, ook via een keizersnede bevallen van een dochter. Ik herken jouw pijn niet direct; ik had vooral veel pijn aan mijn benen in de weken en maanden erna. Maar zoals je zegt, een keizersnede is niet zomaar iets en je lijf moet er echt van herstellen! Pak (in hoeverre dat kan, haha) genoeg rust voor je lijf en blijf het in de gaten houden! Ook al is de zorg bij de verloskundige nu afgelopen, je mag ze vast nog wel even bellen met deze vraag! 

Ik herken het ook. Ik ben met een fysio aan de slag gegaan om mijn buikspieren en rug (eigenlijk hele core) te trainen. Dit heeft goed geholpen. Door Corona ligt dat al een paar maanden stil maar ik ben ipv de trainingen veel gaan wandelen. Tijdens het wandelen probeer ik op te letten dat ik goed rechtop loop en mijn buik aanspan. Je schrijft dat het vier maanden geleden is. Toen had ik ook echt nog wel veel last! Na een half jaar ging het beter. Geef je borstvoeding? Bij mij heeft het ook geholpen daarbij op mijn houding te letten. 

@gebruiker10079787 dankjewel!!! Ja ik ga echt bellen morgen hoor.
@ Zazousep Nee ik geef geen borstvoeding. Maar mijn baby wil graag opgetild worden dus ben ik echt de heledag bezig. Soms betrap ik mezelf ook, want dan zit ik met haar op de bank en zit ik helemaal niet goed (soms gebogen etc). Ik wil ook echt zo graag naar de fysio. Ik zat zelfs te denken aan een chinese massage ?

Terug
Bovenaan