Lichaamstemperatuur tijdens zwangerschap

<p>Hallo allemaal!</p><p>Wij hadden al een aantal maanden een kinderwens. Afgelopen maandag ineens een positieve test in de handen, en daarna nog eens. Erg verrast nadat de week er voor de test negatief was, maar heel welkom dus. Heb er nog wel moeite mee om het te geloven. Woensdag 31 oktober eerste echo.</p><p>Voel mij ook goed, s ochtends wel al snel trek, eind van de middag wel moe en gespannen borsten. Maar dat is wel normaal dacht ik zo, nu heb ik het verschillend of tussendoor echt koud en echt wel warm, kan je lichaamstemperatuur ook veranderen? Dit weet ik namelijk niet. </p><p> </p>

Je lichaamstemperatuur veranderd gedurende je menstruatie cyclus altijd. In het begin laag, en rond je ovulatie gaat de temperatuur omhoog. Die blijft hoog tot je weer aan het begin van een nieuwe cyclus bent. De waardes van hoog en laag zijn per vrouw anders. Maar dit kan best een halve graad verschil zijn. Als je zwanger bent gaat je temperatuur niet meer omlaag, dus die blijft constant op het hoge niveau. 

Terug
Bovenaan