Lichamelijk zwaar werk.

<p>Ik vroeg me af wie er tijdens hun zwangerschap ook lichamelijk zwaar werk "moesten" verrichten?</p><p> </p><p>Ik ben nu 16 weken zwanger en doe zwaar werk. Lang staan, veel (zware) dozen tillen, bukken en trekken. Ik merk dat ik er de laatste weken echt last van krijg. Me collega's zijn wel heel lief en helpen me goed maar merk toch dat het allemaal erg veel is. Werk gemiddeld 25 uur. (Op het moment is het een rustiger periode) </p><p>Ik kijk het nog even aan maar anders vraag ik denk een gesprek aan met de arbo-arts / baas. Maar vind het lastig om dat aan te kaarten omdat er veel mensen tegen me zeggen je bent zwanger en niet ziek. Dat weet ik ook wel, maar merk wel dat het pittig is/wordt. </p>

Wauw.. Luister naar je eigen lichaam hoor meid! En niemand(!) heeft het recht te zeggen dat je zwanger bent en niet ziek. Belachelijk.
Je zegt zelf al dat je al weken merkt dat het te zwaar wordt. Dus beter vandaag dan morgen nog een gesprek aangaan. 
Je hebt gewoon recht op je volledige salaris uitgekeerd door het uwv. Dus het kost niemand iets. 
Luister gewoon goed naar je lichaam en geef je grenzen aan. Je lichaam is wel een kindje aan het maken, dat is al zwaar genoeg. Neem die rust als dat nodig is

Hoi.
Ik werk op de markt met groente en fruit en ben nu 37 weken. 
Zolang als het kon heb ik gedaan wat ik kon. 20 kg tillen doe ik al even niet meer. Je zult steeds een stapje terug moeten doen.
Maar dit is wel mijn eigen zaak wat het een stuk anders maakt vind ik. 

Je bent idd zwanger en niet ziek, daarom ben je ook nog aan het werk. Ik zou zeker een gesprek aangaan met je leidinggevende en als het nodig is ook de arbo arts. Er kan gekeken worden naar aangepast werk. Of dat je bepaalde dingen niet meer hoeft te doen. Dat bukken en tillen moet je binnenkort toch mee stoppen of minderen. Een arbo arts zou dat allemaal moeten weten. 
Als je zo door blijft gaan zit je straks thuis omdat je het allemaal niet meer volhoud. Dan liever aangepast werk of tijden toch? De uren die jij minder kan werken krijgt je werk van het uwv. 

Jemig je kindje is belangrijker dan wat iedereen kan zeggen! Direct naar je baas stappen hierover. En als die niet goed reageert je mannetje staan. 

Terug
Bovenaan