Licht bloedverlies na kloppend hartje

<p>Lieve allemaal,</p><p>ik heb met 6+3 een vroege echo gehad. Daarop was een kloppend hartje te zien. Ik ben nu 7 wk en bij het afvegen had ik een lichtroze afscheiding. Ik maak me toch ontzettend zorgen en mijn verloskundige heeft geen tijd voor een echo. Ik voel me ook niet bepaald gerustgesteld. <br />Heeft iemand hier ervaring mee die mij gerust zou kunnen stellen?</p>
 
Ik heb dit 3 keer meegemaakt, eerst een echo met een kloppend hartje en vervolgens bloedverlies. Een keer was ik zwanger van mijn zoontje, een keer was het een voorbode van een miskraam en een keer was in mijn huidige zwangerschap, en ik ben nu 31 weken zwanger van een kindje dat er lustig op los trappelt in mijn buik. Het kan helaas alle kanten op gaan, maar het kan dus zeker ook goed gaan.

Helaas kan niemand hier weten bij welke 50% van de gevallen jij hoort. Wel is de kans wat kleiner dat het niets slechts betekent voor de zwangerschap als dit toevallig net na het hebben van seks/penetratie gebeurde of samenviel met moeizame/harde ontlasting, omdat dit met de betere doorbloeding in de zwangerschap wat makkelijker een adertje in de vagina of baarmoedermond kan laten springen. Ook zwaar tillen of heftige hoest/overgeef sessies kunnen zulk bloedverlies veroorzaken. 

Kan je helemaal niet bij je verloskundige terecht voor een extra controle of duurt dat gewoon nog (erg) lang? Anders misschien toch kijken of je elders wel geholpen kan worden.

Heel veel sterkte met die onzekerheid en ik duim voor jou dat het toch goed mag gaan deze keer!
 
Ik heb dit ook gehad rond de 7 weken zwangerschap. Ik schrok enorm en maakte me zorgen. Maar gek licht bloedverlies op die termijn schijnt normaal te zijn. Dat is oud innestelingsbloed wat nog naar buiten komt. Het duurde bij mij een dag of 3. En op dit moment ligt mijn zoontje van 5 weken oud in mijn armen ?
 
Het is natuurlijk bij iedereen anders.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 6 bloedverlies gehad en echt rood bloed en best veel. Dit hield aan tot week 16. Inmiddels hebben wij een 4 jarig jochie rondlopen.
Bij mijn tweede zwangerschap geen bloedverlies gehad.
Zo zie je maar elke zwangerschap is anders.
Wel zou ik aandringen bij je vk op een echo. Jij moet je prettig erbij voelen en logisch dat je dit wilt weten. 
 
Terug
Bovenaan