licht bloedverlies, vk bellen ?

Vanmiddag op het werk zag ik ineens dat ik wat bloedverlies had. Ik weet dat het in de eerste weken kan. Maar is dit een reden om contact op te nemen met de verloskundige? Ik heb volgende week donderdag de intake staan en dan krijg ik ook een echo. Maar ja, heeft het zin om al eerder hiervoor aan de bel te trekken? Misschien als het heftiger wordt? Dit is mijn derde zwangerschap en eerder heb ik dit niet meegemaakt. Toch wel even schrikken. Iemand daar ook ervaring mee?

Hallo Linda3,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar als het vaker gebeurt zou ik wel eerder bellen of als er zwaarder bloedverlies is. 1x een klein beetje kan niet zo'n kwaad. Kan zijn omdat je gisteren misschien sex hebt gehad of bij de ontlasting iets te hard gedrukt.

Ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was.

Liefs Wendy

Hoi Linda,

Ook ik heb geregeld wat bloedverlies. Niet heel veel maar toch elke keer weer genoeg om me het apuzuur te schrikken. Volgens de vk is een beetje bloedverlies de eerste maanden heel normaal. Alles is namelijk zo doorbloed in je vagina dat idd sex, of te hard drukken bij ontlasting al voor een bloeding kan zorgen.
Zolang het niet samen met hevige buikpijn is zal ik me niet al te veel zorgen maken.
Maar is het de eerste keer en je voelt je er onzeker bij bel dan gewoon de vk even. Misschien kunnen ze een echo maken om je bezorgdheid wat weg te nemen.

Liefs,
Chan

Hoi Linda,

Ook ik heb geregeld wat bloedverlies. Niet heel veel maar toch elke keer weer genoeg om me het apuzuur te schrikken. Volgens de vk is een beetje bloedverlies de eerste maanden heel normaal. Alles is namelijk zo doorbloed in je vagina dat idd sex, of te hard drukken bij ontlasting al voor een bloeding kan zorgen.
Zolang het niet samen met hevige buikpijn is zal ik me niet al te veel zorgen maken.
Maar is het de eerste keer en je voelt je er onzeker bij bel dan gewoon de vk even. Misschien kunnen ze een echo maken om je bezorgdheid wat weg te nemen.

Liefs,
Chan

Ik heb gisteren (voor mijn gevoel) aardig wat bloedverlies gehad. VK gebeld en zij kwam thuis langs. Kon het hartje niet horen, dus op naar praktijk voor echo, daar zagen we een mooi bewegend foetus met kloppend hartje!! Wel even schrikken hoor!

Ik heb gisteren (voor mijn gevoel) aardig wat bloedverlies gehad. VK gebeld en zij kwam thuis langs. Kon het hartje niet horen, dus op naar praktijk voor echo, daar zagen we een mooi bewegend foetus met kloppend hartje!! Wel even schrikken hoor!

Ook ik heb tijdens mijn zwangerschappen telkens wel wat bloedverlies gehad en in principe hoeft dit niets te betekenen, maar schrikken is het wel. Het schijnt dat 30% van de zwangere vrouwen hier gewoon last van hebben. Dit kan idd door sex of ontlasting komen, maar ook gewoon omdat je baarmoeder wat doorbloeder is en dat er daarom sneller vaatjes kunnen springen. Dit is niet gevaarlijk voor de baby. Zolang je geen rug of buikpijn hebt, is het meestal goed, maar als ik jou was zou ik ook gewoon de vk bellen. Ze zijn ervoor en waarom zou je je onnodig zorgen maken, als je met even een echo weer gerustgesteld kan zijn.

Groetjes Hanneke

Helaas is het bloedverlies bij mij toch niet goed geweest. Gisteravond echo gehad bij de vk, want bloedverlies werd erger en ik vertrouwde het niet. Met 6 weken en 6 dagen is het gestopt met groeien. Ik was anders 10 weken geweest. Nu is het afwachten of het vanzelf eruit komt en anders mag ik naar het ziekenhuis. Pfff, ik heb dit niet eerder meegemaakt, wat een leeg en teleurgesteld gevoel. Gelukkig heb ik twee vrolijke kids die voor afleiding en troost zorgen.
Iedereen hier nog een fijne zwangerschap, geniet ervan!
groetjes

Terug
Bovenaan