Licht bruine afscheiding bij 32 weken zwangerschap

Hoi,

Ik heb last van bruinige afscheiding. Het is niet echt heel veel maar het is toch donkerder van kleur. Ik ben er echt van geschrokken!! Ik heb vanochtend de verloskundige gebeld en ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, zolang het bruin is. Als het helderrood  is en ik heb buikkrampen dan moest ik terugbellen. Het is waarschijnlijk een adertje ofzo dat geknapt is (kan door hoesten, niezen, vrijen  of persen). Nu ben ik weer wel wat geruster. Maar ik blijf wel wat ongerust. Ik voel de baby trouwens heel goed bewegen, dus dat stelt wel gerust. Hebben jullie het ook weleens gehad? En dan voornamelijk na 20 weken zwangerschap??

Alvast bedankt!!

Groetjes

Cath
 
Hoi Cath,

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn vorige zwangerschap met 28 weken. Erg schrikken was dat en ik heb de verloskundige op zondagmorgen laten komen.
Achteraf bleek het te komen doordat ik de dag ervoor mee had geholpen met verhuizen en lekker had meegetild met m'n dikke buik. Erg dom, dus.
Maar ook zij stelde me gerust en kwam met hetzelfde verhaal als jouw verloskundige.
Uiteindelijk is mijn kindje zonder problemen, zonder verder bloedverlies blijven zitten tot bijna 42 weken.
Ik hoop dat het je een beetje geruststelt.

Groetjes
 
Hoi,

Ik heb dit ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap (ook  ná 20 weken). Het bleek uiteindelijk een blaasontsteking te zijn terwijl ik absoluut geen klachten had die daar op wezen (dus niet vaker plassen, geen branderig gevoel, geen buikpijn  etc.)  Uiteindelijk heeft de  huisarts mijn  urine onderzocht waaruit de  blaasontsteking bleek. Na een  kuurtje was ik er weer vanaf.  
(Overigens was het wel zo dat mijn afscheiding een beetje viezig rook)  
Misschien een tip om uit voorzorg je urine te laten checken?

Succes,
mam30
 
Terug
Bovenaan