Licht bruine afscheiding????

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik heb  gisteren gehoord dat ik zwanger ben. Nu heb ik een paar uur geleden een heel klein beetje wat lichtbruin/bruine (in ieder geval niet rood) afscheiding gehad. Daar schrik je toch wel van, want ik heb in januari een miskraam gehad. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en moet ik me dan zorgen gaan maken??? Je leest of hoort ook wel eens dat het om een innestelingsbloeding kan gaan.
Wie kan mij snel gerust stellen??
Groetjes Net

Ik zou je graag willen geruststellen, maar het kan natuurlijk 2 kanten op in deze situatie.
Dit zijn altijd van die vervelende onzekere situaties.
Is je miskraam toen ook begonnen met bruine afscheiding?
Je zal verhalen van  meiden horen die ook bruine afscheiding hadden en die nu een heel gezond kind op de wereld gezet hebben, maar ook negatieve (waaronder ik) die een miskraam hebben gekregen die ook met bruine afscheiding is begonnen (inmiddels weer zwanger en tot nu toe probleemloos).
Ik hoop heel erg dat jij nu bij de eerste categorie hoort hoor!
Sterkte en hou me op de hoogte.

Hoi Net,

Net als de vorige schrijfster moet ik helaas zeggen dat het beide kanten op kan. Ik heb 2 keer een miskraam gehad, beide keren gevolgd door een goede zwangerschap. Maar ik kan wel vertellen dat ik bij al mijn zwangerschappen bloedverlies gehad heb. Echt helder bloed. 2 keer betekende het dat het niet goed was, de andere 2 keren zat ik helemaal overstuur bij de vk en gyn en bleek alles gewoon goed te zijn. Het is dus helaas een kwestie van afwachten. Bij mij bleek dat ik een erg gevoelige baarmoedermond had. Zeker in het begin van de zwangerschap. De vagina is bij zwangerschap sowieso beter doorbloed. En omdat mijn baarmoedermond gevoelig was bloedde ik zonder echte reden. Niet extreem veel hoor, maar genoeg om maandverband te gebruiken.
Dus zoals je leest hoeft het niks te betekenen. Maar dat moet toch echt bewezen worden door een echo.
Heel veel sterkte tot die tijd. Ik kan me voorstellen hoe moeilijk je het nu vind, en hoe onzeker je hiervan word. Ik ga heel hard voor je duimen!

Groetjes, Kat (juni forum)

Hallo Natje en Kat,
Bedankt voor jullie snelle reactie. Waar is al bang voor was is toch gebeurd. We zijn nu bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden (en zitten al ruim een jaar in de medische molen; alle onderzoeken waaronder een  kijkoperatie, ik heb 2 IUI behandelingen gehad die beide geen resultaat hebben opgeleverd ). Eind januari heb ik een miskraam gehad, dus het lukte uiteindelijk toch om zonder medische hulpmiddelen zwanger te worden. Wat een geluk. Nu was ik een week overtijd en heb uiteindelijk in het ziekenhuis een test gedaan omdat de thuistest van Clear Blue negatief was. In het ziekenhuis hebben ze hele gevoelige testen en daaruit bleek duidelijk dat ik zwanger was. Wat een blijdschap. Zoals jullie konden lezen kreeg ik zaterdagavond weer een beetje lichtbruine afscheiding wat inderdaad ook bij mijn eerste miskraam het geval was. Toen zette het na een paar uurtjes aardig door.
Dit keer is helaas wéér hetzelfde gebeurd. De menstruatie begon nu echt op gang te komen (helder en veel bloed dus). Wat een pech! We geven de moed niet op en weten dat we zonder hulp van IUI ook zwanger kunnen worden. We gaan over een paar weken lekker op vakantie en wie weet gaat het toch spontaan weer gebeuren.
Groetjes Net

Goh Net wat ontzettend klote voor jullie zeg .
Dan denk je als door een wonder dat je via de natuurlijke weg zwanger bent geworden en dat het dan zo moet zijn en dan gaat het alsnog mis.
Het is jammer genoeg voor de een niet zo vanzelfsprekend allemaal als voor de ander he. Toen wij net begonnen had ik er eigenlijk ook helemaal geen rekening meegehouden dat het weleens in een miskraam kon belanden en toen het eenmaal zover was vertelde mijn moeder doodleuk dat het haar ook 2x was overkomen.
Nu ben ik inmiddels al over de dertig weken, maar ben nog steeds bang en aan de andere kant geniet ik misschien ook weer dubbel en klaag ook echt geen enkele keer, ben zooooo dankbaar.
Ik hoop dat je een heerlijke vakantie tegemoet gaat, lekker ontspannen en een beetje bijkomen en aansterken  niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk, zorg goed voor jezelf hoor! En dan  hoop  ik  dat je eerdaags veel beter nieuws komt brengen!

Veel liefs,

Nathalie

Terug
Bovenaan