Licht gekleurde poep peuter

<p>Hoi iedereen!</p><p>Mijn zoontje is onlangs 2 geworden en heeft nu een aantal dagen  vreemdgekleurde poep</p><p>Met zijn verjaardag heeft hij dingen gegeten die hij normaal niet eet, zoals taart, chips en mogelijk heeft hij ook gezouten pinda's zitten eten</p><p>Daarna heeft hij een aantal dagen geen poep gehad volgens mij (en dat zal dan maximaal zondag t/m woensdag zijn geweest </p><p>Woensdagmiddag heeft hij mij helemaal onder gespuugd, waarbij het avondeten van de avond ervoor er nog duidelijk bij zat</p><p>Donderdag wilde hij echt niet poepen, met moeite kwamen er wat harde keutels uit, later weer gepoept en toen was het gelige waterige diarree</p><p>Sindsdien dus geel/witte keutels (beetje de kleur van nieuw geïmpregneerde planken) maar binnenin de keutel nog bleker. Textuur is echt van harde poep, die normaal juist heel donker is, het lijkt wel klei en het zijn keutels</p><p>Hij voelt zich niet ziek, en doet in alles normaal, is wel aanzienlijk minder gaan eten... maar dat kan ook weer normaal gedrag zijn, aangezien ze allemaal wel op een gegeven moment minder gaan eten... </p><p>Is deze kleur icm textuur herkenbaar voor mensen, ik maak me er wel zorgen om, de laatste dagen poept hij meerdere keren per dag, maar de kleur blijft dus dat licht mosterdgeel. </p>
 
Bleke poep kan duiden op de galblaas. Ik zou toch echt wel even ⁸chekcen bij de dokter, al is het alleen om te checken. Ook al is het een andere HA ik zou gewoon gaan hoor! ?
 
Bij zo'n lichte kleur (stopverf kleur?) poep even de huisarts bellen. Kan inderdaad wijzen op bijv verstopping van de galwegen.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo inderdaad alsnog de huisarts bellen, want ik blijf toch in twijfel. Door te zoeken op internet word ik ook niet veel wijzer, want kan ik de poep nu beige of lichtbruin noemen, in het eerste geval een probleem, in het tweede geval is het normaal. Gelukkig heeft mijn zoontje net gepoept, dus kan ik een luier meenemen... hopen dat er niks ergs aan de hand is ?
 
Terug
Bovenaan