Licht positief, volgende dag toch ongesteld

Hoi allemaal,

ik heb een onregelmatige cyclus na het stoppen van de pil rond de 34 dagen.
Nou testte ik vrijdag 2 dagen voor mijn “nod” licht positief. Zondag nog een keer getest en deze ook licht positief, binnen de afleestijd. Veel krampen en toch ongesteld geworden vandaag. Met meer bloed als normaal, begon lichtroze en nu wel echt helderbloed. Maar dus meer als gewoonlijk. Is dit dan een vroege miskraam? Of zijn de Kruidvat 2v5 wel vaker vals positief?
Zie hieronder:
 
Ik ben bang dat dit gewoon een vroege miskraam dan is. Een vals positief komt eigenlijk niet voor omdat ze echt afgaat op het hcg hormoon.
Wat wel kan is dat het om een indroogstreep gaat, maar als je de test correct hebt uitgevoerd, hebt afgelezen binnen de vereiste tijd en het controlevenster in orde is lijkt me dat onwaarschijnlijk.
 
Klinkt als een biochemische zwangerschap. Veel zwangerschappen gaan in zo’n vroeg stadium nog mis. Alle testen kunnen indrooglijntjes geven na aflooptijd, maar als jij binnen de tijd een tweede lijntje hebt waargenomen was de test gewoon positief.
 
Hi,

Ik heb in mei een miskraam gehad (7 wk) dmv curettage verwijderd. Vervolgens aangemodderd met klachten t/m augustus. In augustus is er een miskraam rest verwijderd. Daarna gelijk mijn menstruatie gehad. Vrijdag 7/9 zou mijn NOD zijn. Alleen kon ik niet wachten dus heb ik 3/9 (clearblue 6 dagen eerder) en 5/9 (sensitest) een early pregnancy test gedaan. Allebei waren binnen de tijd licht positief. Vannacht ging ik naar het toilet en jaa .. daar was helaas mijn menstruatie doorgekomen.

Op naar de volgende ronde I guess ..
 
Hey hey,

Ik heb zelf een soortgelijke ervaring gehad, waarbij ik positieve test had (zondag) en de dag erna begon te bloeden en negatieve test had. Ik had voor die dinsdag een afspraak gemaakt bij mijn dokter en aangezien ik toen meer aan het bloeden was werd ik gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. (ik woon in Canada dus gaat hier mogelijk anders dan in NL).
In het ziekenhuis was er vastgesteld dat ik het zwangeschap hormoon in mijn bloed had maar met extreem lage waarde en het dus een vroege miskraam was zoals hierboven beschreven Biochemische zwangerschap.

Dat was in februari, en tot op heden ben ik (helaas) niet meer zwanger geraakt sinds die keer.

Ik hoop het niet voor je, maar die kans is dus wel aanwezig. Sterkte in ieder geval!
 
De testen van Kruidvat zijn pas positief als de tweede streep echt duidelijk te zien is (zie bijsluiter). Mocht daarvan sprake zijn en je vloeit nu, dan vrees ik voor een biochemische zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan