licht van gewicht.

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ben ff benieuwd of er nog meer moeders zijn die een licht kindje hebben!
Mijn dochtertje is nu 11 maanden en weegt 8,5 kg.
Dit is absoluut niet veel,maar ze zeggen er niet veel van op het cb.
Ze is wel lang 77 cm.
Ik maak me er ook geen zorgen om verder,want ze eet aardig goed,en is zo gezond en levenslustig als ik weet niet wat.
Zijn er nog meer kindjes met een laag gewicht?
Daar ben ik wel benieuwd naar!

Groetjes Lieke

Hoi Lieke,
Alle baby's zijn weer anders. Mijn laatste dochter is bij ons de 'dikste' en woog met 11 maanden 8300. Inderdaad in vergelijking met andere kinderen vaak vrij weinig. Zelf ervaar ik haar echt als een dikkertje. Mijn zoontje woog 8000 met 11 maanden. Hij weegt nu nog niks.
Maargoed, ze zijn allemaal niet meer/minder ziek dan andere kinderen en lekker actief. Een snelle verbranding, denk ik. Lekker fijn voor later.
Ivy

Daniel woog bij zijn 11mnd keuring  8470 gram, lengte 75 cm. Ook geen dikkerdje dus!! Niks om je zorgen over te maken hoor.....

Groetjes, Yvette

Hier bleef de meetlat hangen op 73 cm en de weegschaal op 8930 gram bij het 11 maanden bezoek van ons ventje!    

Hij volgt precies de bogen van de curve maar dan exact in het midden van de min en max lijn! Zolang hij zijn eigen lijntje maar volgt is er niets aan de hand is mijn redenering!

Groetjes Saskia

Bedankt voor de reacties!
Vond het gewoon even leuk om te weten

Groetjes Lieke

Hoi Iena

Hier ook een mama met een nog steeds te licht kind.
Ze is geboren met 2025gr met 11mnd was ze 7 kilo nog wat
met 14 mnd was ze 8 kilo nog wat met 2 jaar 11 kilo en met
3 jaar 12 kilo ze wordt over 2 weken 4 en is dus net voor de
laatste x naar het buro geweest en is 13 kilo en 1.05cm
Ze is vanaf haar geboorte al een slechte eter en nu eet ze wanneer
het haar uit komt ik bedoel wel tijdens de maaltijden dan.
Puur een machtstrijd zegt het cb en wij hebben er nooit op gereageerd
want dat is onbegonnen werk het is haar maag niet die van ons.
We hebben haar wel uitgebreid laten onderzoeken om haar slechte eet-
gewoonte zodat we ons zelf niets willen verwijten maar het is puur koppigheid.

Hoi,

Hier nog zo'n lichtgewichtje hoor. Ze is nog geen 11 maanden, maar met 7,5 maand woog ze 7,2 kilo bij 70.5 cm. Lengte boven gemiddelde, gewicht eronder. Maar ze eet als een dijker dus ik vind het prima. Ook als ze een keer niet wil eten, vind ik het niet erg hoor. Het is haar bouw (duidelijk niet van mama geerfd, hahahaha).

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan