Licht verhoogde bloeddruk 23 weken zwanger

A

Anoniem

Guest
<p>Hè meiden .. ik maak me toch een beetje zorgen. Ik ben zwanger van ons twee kindje (nu 23 weken zwanger) mijn eerste zwangerschap vond ik heel pittig, veel en lang overgeven en door zwaar werk fysiek veel klachten. </p><p>Dit keer mag ik eigenlijk in mijn handen klappen; vanaf week 9 ging de misselijkheid en het spugen weg maar nu is mijn zorgpuntje mijn bloeddruk. Tijdens mijn eerste zwangerschap was deze altijd goed (120/70 ) met aan het eind wel eens bovendruk van 135... </p><p>Nu heb ik vanaf de eerste meting steeds een bloeddruk rond de 135/80 a 85. Ik maak me er zorgen om ... De VK zegt elke keer dat het nog niet zorgelijk is maar ik ben bang dat ie blijft stijgen en krijgt horror scenario's (zwangerschapsvergiftiging) oid. Wie herkent dit ?? </p>

Ik heb ook iets verhoogd sinds die tijd. Ik krijg lichte medicatie om het ondr controle te houden. Zo te zien zit je nog aan de goede kant.

Ja ik hoop dat ik idd nog aan deze kant blijf en dat begint niet verder op loopt ! Zo frustrerend dat ik er niks aan kan doen (behalve proberen me er niet te druk om te maken ) 
Hoe hoog was jou bloeddruk dat je aan de medicatie moest TS?

Ik heb altijd een bloeddruk van 80/130, en volgens de VK is dat keurig. Vandaag 70/120 maar was normaal dat ie nu (ben morgen 25 weken) beetje zakt zei ze. 

Bovendruk rond de 135-140 en onderdruk rond 85-90. Dat laatste is volgens hem relevanter.

Mijn bloeddruk is ook sinds 23 weken verhoogd. Ik heb zelfs een bovendruk van 154 gehad. Momenteel 32 weken zwanger en het schommelt nog steeds. Ik heb geen medicatie, maar word wel wekelijks goed in de gaten gehouden 

@suus DG ja dat had de VK bij mij dus ook verwacht maar lijkt dus niet te gebeuren vandaar dat het me toch niet helemaal lekker zit . Als zijn de uitslagen tot nu toe idd nog geen reden tot zorgen. Maar angst is dat ie blijft stijgen ... Maar goed moet vertrouwen houden ! 

Terug
Bovenaan