licht vloeien

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik vind het momenteel reuze spannend. Vorige week de echo, die liet zien dat ik nog maar 6 weken zwanger zou zijn, nog net geen, misschien net wel hartslag te zien. Dus afwachten. Nu ging ik gisteren ineens heel licht vloeien. Dit ken ik niet uit mijn ander zwangerschappen. Het was echt minimaal, eigenlijk alleen zichtbaar bij het afvegen. Beetje bruinig, ergens op de middag ook een enkele heldere druppel. Maar daar blijft het bij. Geen buikpijn, daarstraks ook weer niks bij het afvegen. Omdat de gyneacoloog dacht dat het misschien toch een miskraam zou worden (uitgaande van de menstruatie zou ik vorige week namelijk al 8 weken zwanger zijn) weet ik gewoon niet meer wat ik moet verwachten. VAnmorgen maar even de huisarts gebeld, die belt ergens op de dag terug. Maar ik denk dat zij ook niet veel kan doen, ik zal wel moeten afwachten wat er gebeurd.
Bij de andere 3 zwangerschappen was ik kotsmisselijk. Nu eigenlijk alleen 's ochtends even. Ken je dat, dat het voor je eigen gevoel niet klopt?
Nou ja, ik ga maar afleiding zoeken en hopen dat het niks voorstelt, ook dat gebeurt heb ik inmiddels gelezen.....

Groetjes, Linette.

Ik kan me helemaal voor stellen hoe jij je voelt.
Ik vloei sinds maandag licht. Ik ben nu net 12 weken en was echt doodsbang dat het alsnog mis zou gaan. Ik heb me helemaal rot gepiekert, maar wist ook wel dat je een miskraam niet tegen kunt houden, dus ik had niemand gebeld.
Ik had op woensdag zoiezo een 2e termijnecho bij de vk.
Ik heb echt in de zenuwen gezeten tot die echo. En alles bleek goed te zijn, een heerlijk gewegend kindje te zien!!! Pfff wat was ik opgelucht zeg.
Ik had ook maar een klein beetje inderdaad met afvegen en bij mn afscheiding.
Ook ik had geen buikpijn of krampen.
De vk vertelde dat de baarmoedermond erg doorbloed is nu en er makkelijk een adertje kan knappen, zij vertelde zolang je maar geen maandverband vol vloeide was er niks aan de hand.
 En toch blijf het wel vreemd, als ik het telkens weer zie.
Ze vertelde ook dat het nog weken kan duren voordat het stopt.

Ik hoop dat het bij jou net zo is als bij mij..... Wanneer heb je je 2e echo?

Groetjes, Ris

Hello!

Ik ken de schrik, want heb ongeveer hetzelfde gehad tussen de zesde en elfde week. Aantal keer heel licht bloedverlies. Vaak was het wel te relateren aan 'de grote boodschap' of aan zoiets stompzinnigs als neus snuiten. Met de echo van elf weken bleek alles helemaal in orde te zijn. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest als toen... Ook mijn huisarts denkt dat het uit de baarmoedermond komt. Zolang het bij een beetje blijft, zou ik me niet al te veel zorgen maken (makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard), want het heeft voor mij echt vier weken zwangerschap totaal verpest.
Na de echo viel er een last van me af en durfde ik er pas weer echt van te gaan genieten!

ik heb het mijn mijn eerste zwangerschap ook gehad.
en wat was dat schrikken!!
maar gelukkkig niks aan de hand,maar was een paar dagen wel "bang"als ik naar de wc ging.
heb toen wel even de vk gebeld en die heeft me gerust kunnen stellen.

Terug
Bovenaan