Lichte anticonceptiepil?

<p>Hi dames,</p><p>Ik wil graag een lichtere anticonceptiepil dan de microginon30 die ik altijd had.</p><p>Kan iemand me adviseren?</p><p>(Nuvaring bevalt niet, spiraal wil ik niet)</p><p>Alvast bedankt!</p>

Je hebt nog een ‘microgynon 20’ ook generiek beschikbaar, die bevat dezelfde hormonen als de gewone maar dan in een wat lagere concentratie. Dat zou je kunnen proberen, maar daarbij is het wel super belangrijk voor de betrouwbaarheid dat je hem regelmatig inneemt. Of je kan bijvoorbeeld een mono pil zoals desogestrel proberen, daar zit maar 1 hormoon in. Wat is de reden dat je op zoek bent naar iets anders? Want dat kan ook nog uitmaken. Er zijn ook nog pillen die gedurende de periode wisselen in hoeveelheid hormonen en daardoor een meer ‘natuurlijke cyclus’ nabootsen of je hebt nog wat andere varianten als een prikpil of een pleister. Er is best veel keuze. Anders zou je eens advies aan je apotheker kunnen vragen als je niet goed weet wat voor jou een goede keuze is

Ik gebruik nu ook na de bv periode microginon 20, nu tweede stopweek en so far so good. Ik wilde minder hormonen maar niks vast in mijn lichaam. De onttrekkingsbloeding nu en de eerste x zijn vooooooveel minder heftig dan vroeger bij de 30 maar of dat komt door de lagere dosering weet ik niet zeker maar verwacht ik wel.

Terug
Bovenaan