Lichte druk schaamhoogte

hey @ll

Ik ben nu 20 weken zwanger dus al me zorgen en bloed verlies uit me eerste berichten mag ik met gerust hart zeggen dat het niets was dan innestelings pijnen en bloedingen.
Maar nu met 20 weken begin ik steeds meer pijn te krijgen rond me schaambotje druk onderbuik met lang lopen en vooral als ik op me zij lig met slapen

Herkend iemand dit of wat dn ook
 
hey sereentje,

zeker herkenbaar :)) je baarmoeder groeit nu uit tot aan de navel en baby is ook al 22 cm groot geworden. ik heb ook enorm pijn bij lang rechtstaan of wandelen aan mijn onderbuik. ik kan van tijd niet eens mijn schoenen aantrekken omdat er een enorme druk is op mijn blaas en onderbuik, ik geloof wel dat dit normaal is, baby krijgt minder plaats om te bewegen en daardoor voelen wij die drukt onderaan. wat bij mij heel goed hielp zijn die speciale ondersteunende zwangerschapslipjes, je voelt de druk verminderen. Ik zou het echt aanraden je voelt het verschil gelijk! Een zwangerschapsband om je buikje te ondersteunen is ook aangeraden. Verder succes met je zwangerschap enjoy itt :)
 
he meis, kan heel goed je banden zijn, door dat je baarmoeder groeit gaan je banden druk krijgen en dat kan heel pijnlijk zijn, en verschilt of je eerste kindje wordt of meerdere kindje.

Bij mijn dochter had ik wel last maar niet veel, bij deze zwangerschap had ik veel last tot krampen aan toe, ik was ook heel erg bezorgt de verloskundige gebeld, bleek dus banden pijn te zijn en dat kan bij een 2de of meerdere kindje tot kramp aan toe geven, omdat je buikspieren slap zijn en dus die druk niet kunnen op vangen, beste is ff rust nemen en iets warms erop leggen

sterkte ermee

liefs
 
Ik herken dit ook, al heb ik het (naar mijn idee dan) niet zo heel heftig.
Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en heb al zo'n 3 weken last van deze 'drukkende' pijn. Vaak inderdaad na lang lopen, fietsen of zwemmen voelt het allemaal ontzettend zwaar. En inderdaad ook bij het op mijn zij liggen bij het slapen en ook het draaien kan ik soms wel steken krijgen in mijn onderbuik of zij. Ik lees wel veel dat je op je zij moet slapen als je zwanger bent, maar persoonlijk slaap ik (nu nog in ieder geval) op mijn rug, dit geeft mij veel minder last.
Gezien ik mij verder goed voel en mijn kindje zeer goed en regelmatig voel bewegen maak ik me hier eigenlijk geen zorgen om. Ik denk ook dat het de banden zijn en het uitrekken van de baarmoeder enzo.
Wat soms bij mij wel helpt is een warme kruik tegen mijn onderbuik houden en ademhalingsoefeningen doen.
Veel sterkte en ik hoop dat het niet te ongemakkelijk wordt!
 
Terug
Bovenaan