Lichte kinderen?

Zijn er hier veel ouders met lichte kinderen??
Gwenn is nu met 17,5 maand 83 cm en net 10 kilo.
Maken jullie je er zorgen om?? Ik soms wel, maar soms ook weer niet....... Als ze zo mager wordt dan maak ik me wel zorgen en probeer haar meer te laten eten.

Hoi hoi,

Kevin is ook maar een klein mannetje (en licht). Hij is morgen 16 maanden en denk dat hij nu net boven de 9 kilo zit (met 14 maanden was dat 8,8 bij het cb). Hij zit net boven de onderste groeilijn, zowel qua gewicht als lengte. Maak me daar geen zorgen om, wij zijn zelf ook niet groot en zijn 2 neefjes zijn ook maar kleine mannetjes. Zolang hij actief is, goed slaapt en met de curve mee groeit (geen extreme afwijkingen ineens) maak ik me geen zorgen.

groeten, Kabo

Joey is 17 maanden en net over de 9 kilo heen.
Ik maak me er niet zo'n zorgen om, hij maakt geen zieke of verzwakte indruk en doet het verder prima.
Die gemiddelden die het CB aangeeft zijn ook maar richtlijnen. Wij volwassen zijn ook niet allemaal even lang of even zwaar.

benjamin is ook een kleine, op 15 maanden was hij 9 kilo en 76 cm.
Hij doet het goed en is druk actief mannetje, eet goed. Als hij zich anders zou gedragen en lijkt alsof hij zich niet goed zou voelen dan pas ga ik mij zorgen maken.
Sommige kindjes zijn gewoon kleiner dan de anderen.

Nou het is hier meer dat ze dus wel lang is en steeds iets verder boven de gemiddelde groeilijn zit, maar met het gewicht er weer onder zak(te). Gaat nu ineens weer goed gelukkig. Ze heeft laatst ook 3 maanden ofzo slecht gegeten ineens, dus ja toen viel ze af...

Hoi,
Liv is nu 18 maanden en weegt rond de 9 kilo, maar ik maak me geen zorgen. In onze familie is zij juist het dikkertje. Mijjn zoon wordt morgen drie en die weeg maar 11 kilo. Zit gewoon in de bouw, ik was vroeger ook zo'n sprietje tot de puberteit kwam! Ben nu nog niet dik, maar ook niet graatmager.
Zolang mijn kinderen niet konstant ziek zijn, maak ik me geen zorgen
Ivy

Terug
Bovenaan