Lichte of donkere slaapkamer overdag?

<p>Hi! Maken jullie de slaapkamer donker overdag? Of laten jullie deze juist licht i.v.m. dag-/nachtritme?</p><p>Mijn dochtertje van 3 mnd slaapt overdag steeds maar 45 min en is dan klaarwakker. Als ik het donker maak (niet zó donker als ’s nachts, dus overdag gordijnen en in de nacht rolluik dicht) dan slaapt ze langer! Maar vroeg me af of dit verwarrend is voor haar dag/nachtritme?!</p><p>Ben benieuwd wat jullie doen!</p>
 
Wij deden hetzelfde inderdaad. Overdag iets donkerder en s nachts echt donker. Hier heeft dat altijd gewerkt. Dochter had heel snel perfect ritme en nu nog steeds. 
 
Hoi,
Op die leeftijd liet ik wel wat licht naar binnen schijnen maar niet mega veel. Een slaapcyclus duurt ook maar 45 minuten bij een baby. Hierna worden ze altijd wakker maar kunnen weer in slaap vallen.
We lieten onze dochter altijd liggen (ze huilde niet), dan ging ze 10 minuten ongeveer een beetje rond kijken en viel ze weer in slaap voor nog een cyclus.
Heb je dit al eens geprobeerd?

Ze is nu ruim 15 maanden en we maken de kamer eigenlijk altijd donker. Aangewend met de zomer en dan weet ze ook echt dat het tijd is voor haar dutje.

Als jullie dochter dan beter slaapt en ze in de nacht ook goed slaapt zou ik gewoon de gordijnen dicht doen hoor :)
 
Fijn om te weten!! :)
Ik heb haar om 8u weer op bed gelegd voor haar eerste dutje. Heb de gordijnen dichtgedaan. Dus is wel donker, maar niet zo donker als 's nachts. En ze slaapt nog steeds! Ik zag op de babyfone dat ze na 45 min wakker werd en ze viel na 2 minuten rondkijken weer in slaap! 
Normaal gesproken zou ze rond 08.45 wakker zijn en niet meer kunnen slapen!:)

Ga dit zo met de gordijnen dicht eens goed doorzetten vandaag! Ben benieuwd :)
 
Gordijnen dicht kan prima hoor! Zeker zoals je zegt als het nog wel iets lichter blijft dan 's nachts. Even in de gaten houden of ze 's nachts goed blijft slapen zo, maar meestal is dat geen probleem. Geniet ervan dat ze lekker lang slaapt ;)
 
[quote quote=10277167]Gordijnen dicht kan prima hoor! Zeker zoals je zegt als het nog wel iets lichter blijft dan ’s nachts. Even in de gaten houden of ze ’s nachts goed blijft slapen zo, maar meestal is dat geen probleem. Geniet ervan dat ze lekker lang slaapt ?[/quote]
Fijn om te weten :). Ze slaapt nog steeds haha
 
Hier merkten we dat zoonlief langer sliep wanneer het helemaal donker was, net zoals snachts! Heb niet gemerkt of dit invloed had op zijn dag/nachtritme, had wel een veel blijer kind haha!
 
Terug
Bovenaan