Lichte paniek hier!! Nix gewend???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

wij hebben eigenlijk wel in de 17mnd dat Dylano bij ons is de "ergste" uren van ons leven gehad.
Hij heeft eigenlijk nooit geen problemen met slapen gehad. Huilde soms, maar hooguit 10min.
Nu werd hij vanavond om 20.00 wakker, echt krijsend! Zijn gelijk wezen kijken, want dat is al raar voor ons. Hebben hem toen ff bij ons genomen, en voelde duidelijk dat hij scheetjes aant laten was, en dat zijn maagje rommelde. Zijn buikje was ook erg hard.
Hebben hem daarna in bed gelegd, maar 5min later huilde hij weer. Dus wij weer terug, en toen hebben we hem ff mee naar beneden genomen. Hij heeft warme melk gekregen, en hebben hem Cinababy gegeven. Dat hebben we met hem 1x hoeven te gebruiken, maar mss komt het dit x goed van pas.
Hij wou zelfs gaan spelen hier, en das de bedoeling tuurlijk niet, dus hebben we hem rustig naar boven gebracht, een liedje gezongen, en daarna weer in zn bedje.
Ook dit heeft niet geholpen, en toen hebben we hem maar een zetpilletje gegeven, want je hoorde dat hij duidelijk veel pijn had. Hij had niet goed gegeten (al 2dg niet), dus hebben hem een koekje aangeboden. Hier was hij ook niet happig op.
20min later hebben we hem weer op bed gelegd, en ja hoor... Weer gelijk krijsen, Lees: Schreeuwen!! Gaat door merg en been. Hadden de HA-post gebeld, en die zeiden dat het enige wat we nog konden doen, hem in badje doen. Dit had ik al voorgesteld aan mijn man, maar die dacht dat hij dan mss te wakker zou worden.
We hebben hem toch maar in badje gedaan, lekker warm, en daar heeft hij een paar scheten gelaten (het waren echt scheten hoor, haha). Ook daar was hij weer harstikke vrolijk! Alleen het aankleden was een drama. Dylano vond alles goed, als hij maar niet moest gaan liggen. Dit hebben we dus ook zoveel mogelijk vermeden, alleen met een luier moet het wel, en dat was echt keizielig.
We hebben hem nog 5min bij ons gehad, en door zijn kamertje gelopen (zachtjes tuurlijk) en hem in bed gelegd.
Het was weer gelijk schreeuwen, dus weer de HA-post gebeld, en omdat hij dus absoluut niet wou gaan liggen en zijn buikje dik en hard is/was, moesten we eigenlijk gelijk komen.
Ook omdat hij eigenlijk nooit huilt, en dit voor ons Dylano niet was. Maar gelukkig is Dylano tijdens het gespr met de HA-post in slaap gevallen, denken we dan. Hij is iig stil... Ooohhh wat zijn wij lichtelijk in paniek geraakt zeg!! Je gaat onbewust toch op mekaar lopen vitten, omdat je niet weet wat er aan de hand is, en het verschrikkelijk is om je kind zo te moeten horen.
Vooral omdat dit nog nooit zo is geweest bij hem.
Gelukkig heeft de HA-post ons serieus genomen en naar de ouder geluisterd. Dat geeft ons zeker een goed gevoel.
Mocht hij nou nog zo wakker worden, en het weer aanhouden, moeten we alsnog gelijk komen, want dan is er echt iets aan de hand... Maar hier willen we dus echt niet aan denken.

We zijn echt een beetje in paniek geraakt...

Liefs Debby.

hoi debby,

wat een verhaal zeg!
wel fijn dat jullie toch naar de huisartsenpost
zijn geweest en dat ze naar jullie geluisterd hebben,
je schrikt toch enorm als ze totaal anders zijn als
je van ze gewent bent.
ik hoop dat hij nu lekker doorblijft slapen
en hopen dat hij morgen zich weer wat beter voelt
in ieder geval...

gr mascha

Hoi Debby,

Ik las je berichtje pas gisteren in bed en kon toen dus niet meer reageren. Maar je stelt je helemaal niet aan hoor. Marissa heeft ook nooit iets dus als die een keer 10 minuten huilt dan weten wij al dat er echt iets aan de hand is. Als ik jou was zou ik ook gewoon gister al naar de huisartsenpost gegaan zijn. Maar ik begrijp van je dat hij voor die tijd alweer sliep. Hoe is het verder gegaan vannacht?

liefs Linda

Ik snap ook dat je erg geschrokken bent!
Birgit is een huilbaby geweest en kan nu ook huilen, vooral als ze haar zin niet krijgt voert ze enorm drama queen act op (echt een show ;) )

Maar als het een keer meenens is weet je dat snel genoeg hoor, gister avond werd ze ook gillend wakker en het leek of de wereld verging.. echt naar ze bleef maar gillen! niets hielp. Ik denk achteraf dat ze een nare droom heeft gehad en er overstuur van was. (toen ik haar aan de borst legde was ze direct gekalmeerd)

Ik merk wel dat wanneer ze zo'n bui heeft ze ook veel windjes laat, ze spant ook alles aan.. maarja dat wil niet zeggen dat het bij jou hetzelfde was!
Ik hoop voor je dat die kleine je niet nog zo'n keer laat schrikken!

Evelien

Hai,

Mette heeft vaker van die momenten dat ze krijsend wakker wordt. Ze heeft dan eng gedroomd en terugleggen maakt het drama nog erger. Dit gaat in fasen (lees groeisprongen) en dan is het weer een tijdje over. Ze krijst dan alsof ze hard wordt geslagen.... Wij nemen haar mee naar beneden en laten haar wel even spelen. Ze komt dan tot rust en op een gegeven moment is ze het zelf zat (15 min. ongeveer) en brengen we haar weer naar boven. Soms krijst  ze dan wel maar dan laten we haar even aan anders blijft ze aan de gang. Ook dit krijsen  doet ze alsof ze geslagen wordt maar op het moment dat ze doorheeft dat wij niet reageren gaat ze toch maar slapen en hebben wij het spel gewonnen.
Kan best zijn dat  Dylano gewoon een buikgriepje heeft gehad en pijn had. Lekker mee naar beneden nemen totdat ie weer moe is... Soms hebben ze dat kleine beetje vitamine L extra nodig.

gr.Ing

Hoi mama's

Wat is dat toch met die gillende kinderen van ons. Hier ook eentje die de afgelopen week af en toe uit het niets begint te gillen!! We zijn nu eindelijk over op 1 slaapje (en hij is dan al 17 maanden!) en nu merken we dat hij dus ook beter slaapt 's nachts, maar daarnet ook, gillen uit het niets op z'n knietjes in bed.....en als ik binnen kom, gelijk z'n armpjes omhoog!!

Ik haal hem er altijd even uit, dan legt hij z'n hoofdje in m'n nek en ga dan zachtjes tegen hem praten en even kroelen met hem. Soms kan ik hem meteen weer terug leggen en is het voorbij, maar daarnet niet hoor, gelijk weer gillen....dus dan maar even op z'n stoel gaan zitten in z'n kamertje....en na een goed gesprek en dus was neusspray (want die zat dus dicht) is hij weer verder gaan slapen...en nu hoor ik hem wakker worden!

Ik denk dat iedereen weer in een groeisprongetje zit...en Debby Dylano is ook van mei....dus denk dat het ook z'n 17 maanden sprong is!

Groetjes
Angel

Hoi meiden,

ik zal jullie ff gauw vertellen hoe het gegaan is:
Dylano is gelukkig niet meer zo krijsend wakker geworden. Hijs wel een paar x huilend wakker geworden, maar het verschil van huilen hoorde je echt goed. Hij is dus 5min later ook weer iedere x in slaap gevallen.
Vanmorgen werd hij om 8.00 ff wakker, en is daarna weer tot 8.30 in slaap gevallen.
Hij heeft wel 2 hele volle poepluiers gehad vandaag! Dat was echt niet meer normaal volgens mijn man. Er heeft hem dus echt iets dwars gezeten, maar de vraag is dan weer wat?? Dylano krijgt best veel verschillende dingen, maar heeft nog nergens verkeerd op geageerd. Gister heeft hij ook nix op, wat voor hem de 1e x was.

Maar we zijn iig blij dat het zo is afgelopen, en dat het waarschijnlijk een verstoppinkje is geweest ofzo. T is tuurlijk nog heel erg vervelend, maar gelukkig is het onschuldig. Je haalt je toch de gekste dingen in je hoofd, pfffff!!!

Vandaag was hij erg vrolijk, maar wel hangeriger als anders, maar hij heeft tuurlijk ook ruim 2,5uur korter geslapen.

Bedankt voor jullie reacties!

Wbt dat 17mnd sprongetje: Ik herken het wel een beetje in Dylano hoor. Hij kan minder hebben, en begint nu ook met eten te gooien. Maar hopen dat het gauw over is hé?! ;-)

Liefs Debby.

Hoi Debby,

Vervelend he! Feline had het vandaag ook. Ze bleef net huilen! En inderdaad volle broek en een hoop scheten gelaten.
Wij hebben wel voor het eerst iets op wat nieuw is: bietjes. Dus dat eten we voorlopig niet (nou ja ik zelf wel, vind het heerlijk met speklap!)

groetjes Maris

ps had hij misschien te weinig gedronken, dan is je ontlasting natuurlijk harder en pijnlijker?

Terug
Bovenaan