Lichte streepjes ovulatietest rondom nod

<p>Hoi meiden,</p><p>Mijn cyclus is tussen de 28/34 dagen. Nu is het vandaag dag 33..  (afgelopen 10 januari menstruatie gestart). Maar ik voel me al een week heel ziek, gespannen borsten en gewoon doodmoe. Nu had ik nog ovulatietesten liggen en heb ik die even gebruikt om te kijken of ik misschien zwanger ben.. (dit schijnt te kunnen ;)). Heb zelf al meer kinderen maar was toch even benieuwd. <br />Nu test ik al 9 dagen  ( 2-12 feb) een lichte streep terwijl ik mijn eisprong al rond de 26jan heb gevoeld. Wat zegt die lichte streep? Kan ik zwanger zijn? Ik durf nog geen zwangerschapstest te doen. <br />Alvast bedankt! </p>
 
9 dagen geleden was veel te vroeg om positief te kunnen testen. Ik denk dus niet dat dat lichte streepje een zwangerschap is. Als je het echt wilt weten moet je toch echt een normale zwangerschapstest doen.
 
Hoi! Een ovulatietest geeft eigenlijk altijd 2 strepen, omdat het hormoon altijd aanwezig is in je urine. Je meet met de test de piek van het hormoon en dan worden de strepen donkerder. De ovulatietest is pas positief als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. De lichte streepjes zijn negatieve ovulatietesten!
 
Ik zou een zwangerschapstest gaan doen, je zit al aan het einde van je cyclus dus deze kan zeker positief zijn. Ik heb ook weleens gelezen dat een ovulatietest positief wordt bij een zwangerschap, maar ik zou persoonlijk gewoon een zwangerschapstest doen. Ik duim voor je!
 
Ik heb altijd een lichte streep bij mijn ovulatie testen, dus betrouwbaar als zwangerschap test is dit zeker niet. Ik zou dus een gewone zwangerschap test proberen .
En is die negatief dsn over een paar dagen nog eens.
Succes  
 
Terug
Bovenaan