Lichte testen

Hi!

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers, want ik ben blijkbaar heel goed in mezelf gek maken. Vorige week maandag voelde ik krampjes en lichtroze afscheiding. Ik dacht dat mijn menstruatie eraan kwam en deze iets vroeger zou zijn (mijn cyclus varieert van 26-29 dagen). Ik weet niet waarom, maar dinsdagochtend deed ik zonder enige verwachting een vroege sensitest zwangerschapstest, die ik had gekregen bij ovulatietesten, waar tot mijn zeer grote verbazing een heel licht (tuur)streepje op verscheen. Ook nog een kruidvat 2v5 test gedaan, zelfde resultaat. Volgens mijn eigen berekening zou ik vrijdag of zaterdag ongesteld hebben moeten worden.

Ik denk dus dat ik maandag mijn innesteling gevoeld heb en dat dit een (kleine) innestelingsbloeding geweest is.

Maar nu, mijn testen blijven licht. Heb vrijdag getest, die was licht. Toen gister weer - wederom een lichte test - en vanochtend, met ochtendurine, opnieuw. Nu vandaag ook een clearblue wekenindicator test gedaan en die gaf aan 1-2 weken.

Ik bereid me zelf al voor op een miskraam, dat zegt mijn gevoel. Maar ik ben benieuwd of dit überhaupt toch een normaal verloop zou kunnen zijn, vandaar dat ik vraag om ervaringen. Hoe donker zou een test 'moeten' zijn een week na de innesteling?
Ter referentie: bij mijn zoon testte ik maar 1 keer en dit was toen ik 5 dagen overtijd was met clearblue 2-3 weken. Bij mijn tweede zwangerschap testte ik iets overtijd met een streepjestest, maar heb geen idee meer hoe donker die lijn toen was (volgens mij niet gigantisch donker maar wel zichtbaar). Deze zwangerschap ging verder goed tot 9 weken.

Ik heb verder geen klachten of iets die wijzen op een miskraam die eraan komt, behalve dus dat m'n gevoel dat zegt. Ik baal echt enorm dat ik besloot die vroege test "voor de grap" te doen, want nu zit ik hier dus veel over na te denken en kan ik me slecht concentreren haha.

Alvast bedankt voor het reageren!

Beste BillieJoe,
Ik begrijp je onzekerheid, zeker als je al eens een miskraam hebt gehad. Ook een licht streepje is een positieve test.
In weet niet wanneer je ovulatie was, maar je beschrijving past wel bij innesteling. Dat kan wel tussen 5 en 12 dagen na de eisprong/seks plaatshebben, sus daar zit een vrij grote marge in.
Zolang je niet ongesteld wordt, zou ik ervan uitgaan dat je zwanger bent. Gefeliciteerd. Helaas kan alleen een echo of het luisteren naar het hartje tijdens het eerste trimester echt zekerheid geven. Tot die tijd, houd moed!

[quote quote=10611090]Beste BillieJoe, Ik begrijp je onzekerheid, zeker als je al eens een miskraam hebt gehad. Ook een licht streepje is een positieve test. In weet niet wanneer je ovulatie was, maar je beschrijving past wel bij innesteling. Dat kan wel tussen 5 en 12 dagen na de eisprong/seks plaatshebben, sus daar zit een vrij grote marge in. Zolang je niet ongesteld wordt, zou ik ervan uitgaan dat je zwanger bent. Gefeliciteerd. Helaas kan alleen een echo of het luisteren naar het hartje tijdens het eerste trimester echt zekerheid geven. Tot die tijd, houd moed![/quote]
Bedankt voor je reactie! Ja, ovulatie moet rond 9 maart geweest zijn. Innesteling dus ongeveer 11 dagen later.
Ik ga het proberen van me af te zetten inderdaad, in ieder geval deze week.

[quote quote=10611797]Ziet er niet goed uit. Als je testen licht blijven. Ze zouden wel moeten oplopen[/quote]
Klopt inderdaad, van het weekend is mijn miskraam begonnen. De testen liepen wel op, maar gewoon te langzaam en ik voelde het al aankomen. Hopelijk is dit snel voorbij!

Terug
Bovenaan