Lichtroze afscheiding, 8w4d?

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben nu 8w4d week zwanger en het gaat tot nu toe erg goed. Met 7w6d hebben we een kloppend hartje gezien, het gaat goed met mij en alles zag er goed uit <3. Alleen nu is mijn vraag: ik heb deze week al 3 x een mini beetje roze afscheiding bij het afvegen. Dit was dan echt eenmalig (ook niet per se op de dagen achter elkaar). Een keer nadat ik een uur flink had gelopen. En twee keer in de ochtend toen ik naar de wc ging. Het zou kunnen dat ik druk met plassen ofzo, want het voelt alsof ik niet hard kan plassen. Het is minimaal en keert daarna ook niet terug. Volgens mij betekent het niks, maar ik heb toch ineens stress. Is dat iets wat bij meerdere meiden weleens gebeurt, die afscheiding? aka... is dit normaal? :)</p><p>Bedankt alvast!</p><p> </p>

Ja, ook gehad! En ook de directe stress?. Maar het komt wel vaker voor. Kan te maken hebben met de dunne bloedvaten in de baarmoedermond en een betere doorbloeding tijdens de zwangerschap. Dan knapt er sneller een bloedvaatje. Er was inderdaad niks aan de hand, nu een half jaar zwanger??. Gefeliciteerd met je zwangerschap!?

Hoi,

Ook ik heb dit gehad, na goede echo. Alleen was het bij mij wel echt druppels bloed. Ook rond 8 weken, het was eenmalig. Je maakt je gelijk zorgen natuurlijk. Bij mij bleek/blijkt het een kleine hematoom te zijn. Kindje was prima in orde. Dus altijd voor de zekerheid even melden bij de arts, dan kunnen ze soms achterhalen.

Geniet van je zwangerschap!

Heb ik ook met 8 weken gehad zo veel dat ik anderhalve dag maandverband moest dragen waarschijnlijk een gesprongen adertje en vandaag een goede 13 weken echo gehad dus hoeft helemaal niks te zijn

ohhh fijn om te horen van jullie, dankjewel! En ook fijn dat het bij iedereen niets ergs was. Ik heb erna geen roze afscheiding meer gehad, en gisteravond ook een nieuwe echo gehad, zodat mijn vriend het ook even kort live kon zien (eerder corona enzo, maar eerlijk gezegd was het nu voor mijn geruststelling ook wel ff fijn). Alles was nog helemaal goed, hartje, groei/dagen zoals het zou moeten. Dus ben er nu gelukkig weer rustig onder. De verloskundige zei ook dat het nu gewoon wat beter doorbloed is allemaal.
Dankjulliewel!

Terug
Bovenaan