lidteken in navel

Hallo allemaal,

In januari van dit jaar ben ik geopereerd en is mijn galblaas verwijderd. Ze hebben dit laparoscopisch kunnen doen, wat betekent dat ik twee lidtekens op mijn buik heb en dat mijn navel helemaal open is geweest en binnenin 1 groot lidteken is. Nu ben ik bijna 7 weken zwanger, dus ik heb er nu nog geen last van, maar wat ik me afvraag is: kan het lidteken in mijn navel nou ook openknappen als mijn buik dik wordt? Je ziet op foto's wel eens dat de hele navel naar buiten gaat puilen, dus dan komt er roch druk op te staan. Ik vraag me toch af of dat kan, dat openknappen. Volgens mijn man is lidtekenweefsel sterker dan gewone huis en kan het niet... Weet iemand van jullie het misschien? Want ik vind het stiekem toch wel een beetje eng...

Nynah
 
Of je litteken het aankan weet ik niet, dat moet je aan een deskundige vragen. Maar mijn navel kwam ook helemaal naar buiten. Hij bleef echter heel zacht aanvoelen. Er stond geen druk op de huid van de navel zelf, wel een beetje eromheen. Ik vond het alleen wel een rare gewaarwordign. Ook heb ik nog nooit eerder zonnebrand op de binnenkant van mijn navel hoeven smeren, haha.
Hopelijk stelt het je wat gerust. Inmiddels heb ik een zoontje van 2 maanden.
groetjes
greet
 
Hai Nynah,
Ik ben ook vaak geopereerd geweest aan mijn buik. Ik heb een navelbreuk gehad die is geopereerd, en laperoscopisch is een nier verwijderd. Verder heb ik nog twee forse littekens van eerdere buikoperaties. Ik ben vier weken geleden bevallen, en tijdens de zwangerschap is er  NIETS met de littekens gebeurd. Ze zijn netjes meegerekt, er is geen extra druk op komen te staan en ik heb er geen pijn aan gehad. Wel heb ik de hele zwangerschap mijn hele buik extra goed ingesmeerd met allerlei olietjes en zalfjes om ervoor te zorgen dat de huid soepel zou blijven en niet zou uitdrogen. Ook nu smeer ik nog regelmatig. Groetjes en geniet van je zwangerschap! Ier
 
Hoi,
Ook ik heb meerdere buikoperaties gehad en heb in totaal 5 littekens op mijn buik. De grootste is maar liefst 14 cm. Ben al twee keer eerder zwanger geweest en heb echt nergens last van gehad. Het doet niet pijn. Bij mij rekt het littekenweefsel alleen minder mee, waardoor de rest van mijn huid juist meer rekt. Zodoende zit tijdens de zwangerschap mijn navel niet in het midden van mijn buik. Vond de verloskundige soms lastig bij het opmeten. Een vriendin van mij heeft een litteken van boven tot beneden over haar buik en tijdens haar zwangerschap heb ik er haar nooit over gehoord. En deze zomer zag het er weer compleet normaal uit, dus blijkbaar heeft zij ook geen last gehad. In ieder geval succes met de zwangerschap en ben niet bang.
Groetjes Ivy
 
Bedankt voor alle reacties, ik maak me in elk geval geen zorgen meer. Het leek me ook al raar dat dat zou gebeuren, maar je weet het niet! Ik blijf lekker smeren, dan zal het allemaal wel meevallen...

Bedankt allemaal!

Nynah
 
Terug
Bovenaan