Liefdesleven

Hallo, ik heb een wat persoonlijke vraag. 3,5 maand geleden ben ik bevallen van mijn eerste kind. Een vlotte en goede bevalling gehad, alleen wel een flinke knip. Hiervan heb ik nog steeds last met vrijen. Met name het begin is behoorlijk gevoelig. Ook heb ik het gevoel dat het allemaal wat "ruimer" is geworden. Verder zit ik ook minder lekker in mijn lijf, ben nog steeds zwaarder dan voorheen en lekkende borsten a.g.v. de borstvoeding vind ik op intieme momenten ook niet alles. Ik merk gewoon dat ik minder zin heb dan voor/tijdens de zwangerschap. Ik had dat ook niet verwacht want naast een schat van een baby heb ik ook een schat van een man en wil ik ook dat het tussen ons weer zo snel mogelijk als vanouds wordt. Mijn man zegt er nooit iets over en heeft alle tijd/geduld. Het is meer dat ik me af vraag of het ooit weer normaal wordt of de pijn nog minder wordt en of ik mezelf weer sexy kan gaan voelen. Wie herkent dit....
 
HOi

Heel herkenbaar hoor. Ik hoop dat het bij jou sneller beter wordt, maar ik ben ruim 9 maanden geleden bevallen en het is nog zo. De pijn niet hoor, gelukkig. Hooguit bij het binnengaan. Maar wel het ruimer zijn, het minder zin hebben enzo. Het wordt wel steeds iets beter, maar het is niet vergelijkbaar.
Sterkte!
 
Hoi,
HEt word echt beter maar neem er samen de tijd voor. Laat je lekker verwennen lekker hapje, masage enz.

Het is ook allemaal onwennig vond ik. Ik had ook lekkende borsten. Maar ik probeerde te vrijen na het geven van de voeding dan was dat probleem al wat minder. En ach soms ging het wel eens mis als hij te veel met mijn borsten bezig was. In het begin voelde ik me dan opgelaten en dood ongelukkig later lachte we er samen om.

OVer het pijn doen. Ik had dat ook het enige wat ik uit mijn ervaring kan zeggen is zorg dat je genoeg nat bent en als dat niet echt lukt gebruik glij middel Ik werd bij het idee dat het makkelijker ging en minder pijn deed al wat meer ontspannen. Waardoor je ook minder tegen de volgende keer op ziet.

Heel veel succes en plezier.

Groetjes
 
Hoi hoi,

Borstvoeding is niet goed voor je libodo (hormonen) en je wordt er ook nog eens minder vochtig van in je vagina (van een groot deel van het vocht in je lichaam wordt melk gemaakt). Vertellen ze er nooit bij tijdens bv voorlichting.

Kortom, als je al zin hebt, moet er ook nog eens meer moeite worden gedaan, anders is het geen feest als je man in je komt. Een glijmiddel kan helpen, je man zal ook wat meer zijn best moeten doen, of jij zelf.

Verder kun je proberen wat te experimenteren met je positie. Na de knip, vond ik sommige standjes, die voorheen nooit een probleem waren, tamelijk pijnlijk geworden. Probeer eens of het bovenop beter voelt.

Zoals de dames boven schrijven wordt het ook allemaal met de tijd beter hoor: anders zouden we het allemaal ook wel bij 1 kind laten;-)

Veel succes,
Michelle.
 
Hallo,

Soms heb ik nog wel eens last van het litteken. De verloskundige vertelde me dat als het eventueel nog niet goed genezen zou zijn de huisarts het kon aantippen met zilvernitraat dat zou de genezing bevorderen.
Glijmiddel is een goede optie, wij gebruiken het zelf ook wel eens als het wat aan de stroeve kant is.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle bijna 4 maanden)
 
Heeel herkenbaar! Ik ben 4 maanden geleden bevallen en heb het pas weer voor het eerst gedaan. Het voelde best raar waar het litteken zit.
Ook ik voel me absoluut niet sexy met een blubberbuik met vage zwangerschapsstreep en nog 8 kilo te zwaar. Soms denk ik dat het nooit meer goedkomt.
Veel mensen zeggen dat je er minstens een jaar voor moet rekenen om weer de oude te worden.

We zullen zien. Sterkte ermee!!!
 
Ik herken het wel. Ik ben dan wel niet geknipt, maar wel gescheurd, ook in de schaamlippen. Na mijn vorige bevalling vrijden we alweer na 7 weken, maar toen was het uiteindelijk een keizersnee geworden, dus dat scheelt ook.
Nu heeft het 6 maanden geduurd. Inderdaad, ik heb ook niet echt een libido door de borstvoeding en de drukte van 2 kleine kinderen. Maar nu we eenmaal bezig zijn komt de zin wel weer terug.
Verder heb ik niet echt het gevoel dat ik veel ruimer ben geworden, ik kan gelukkig ook weer tampons gebruiken, want ik ben allergisch voor maandverband.
Het wordt heus wel weer beter, je moet het alleen de tijd geven, en ga er vooral niet te gespannen mee om, dan wordt het helemaal zo beladen.

groetjes,
Willemijn
 
Hoi

Wij hebben een baby van bijna 8 week en het nog niet gedaan. Wel een poging ondernomen maar ik vond het doodeng. Ben ook ingeknipt en er zit nog een plekje wat pijnlijk is. Dat is de reden waarom ik niet durf en ik ben bang dat ik niet nat genoeg word en het zeer doet. Weet niet of dit nog wel goed komt...
 
Terug
Bovenaan