Liegen...

A

Anoniem

Guest
Gisteren zijn we op bezoek geweest bij vrienden. Nou dat liegen over waarom ik geen biertje dronk ging me toch gemakkelijker af dan ik gedacht had.  Met een heel serieus gezicht heb ik verteld dat ik een antibioticakuur heb  tegen m'n blaasontsteking..hihi. Donderdag heb ik mijn nod, vandaar. Ik moet nog wel een paar andere smoezen bedenken, je kunt natuurlijk niet elke keer aankomen met een blaasontsteking. Ik heb geen rijbewijs en hoef niet op dieet, dus als iemand nog een goed idee  heeft...

hihi, ik begrijp het volledig. Heb ook al even een denkbeeldig lijstje gemaakt. Wat dacht je van:
- gewoon even geen zin
- ben toch al moe van lange dag/werkweek. Met drank op ben ik zo in slaap
- heb rare allergieverschijnselen, zien of het aan alcohol ligt
- hou niet van dit merk
- morgen een belangrijke dag

Groetjes,
File

Hai hai

Tis werkelijk ongelovelijk! Alsof mensen het aan je zien! Wij waren gister ook bij vrienden en ik wilde iets zonder prik drinken..."ben je zwanger?"
Ze weten niet eens dat we gestopt zijn met de pil. Later komt ze met een grote fles breezer, ik vind maar weinig alcohol lekker, maar dat heb ik weleens gedronken, hadden ze dus speciaal voor mij gekocht!
Ik heb gezegd dat ik bang ben last van mijn maag te krijgen aangezien ik dat weleens heb gehad. En ik dronk dan altijd een ander smaakje...
Het is fijn dat het "liegen" je goed afgaat! ik ben er slecht in, hou helemaal niet van liegen, maar of ik heb gelogen weet ik zelf niet eens dat is maar afwachten. Ik hou er niet van maar ik hoop zo dat ik gelogen heb!! hahhaha

Doei doei

Bedankt voor de tips File. Blijft toch lastig, ik dronk altijd regelmatig een glaasje. Ik hou ook niet van liegen, maar als je om een sapje of een glaasje fris vraagt krijg je van die verbaasde  gezichten. Gelukkig heeft er nog niemand gevraagd of ik zwanger ben (hoef ik niet over te liegen want ik zit nog op het wachtbankje, maar ik heb goede hoop), had ik waarschijnlijk wel met een mond vol tanden gestaan.

Lieve dames, wat maken jullie het jezelf toch moeilijk!
Zeker als je nog niet zeker weet of je zwanger bent, er is nergens een echt advies om alcohol helemaal af te zweren. Zo ben je heel krampachtig bezig volgens mij! (hoewel ik niet kan oordelen natuurlijk.....voor het zelfde zijn jullie al meer als een jaar bezig ofzo, dus dan vind ik het ook wel begrijpelijk)
Als je nu weet dat je zwanger bent, is het een ander verhaal (ook dan is het echt niet erg dat je in die eerste weken gedronken hebt). Ik heb ook meteen aan al mijn vrienden familie verteld dat ik zwanger was. Zie niet in waarom zoiets moois geheim moet blijven, dat wil je toch delen! Want ook als het mis gaat moet je het delen, wat is er dan fijner dat je omgeving wist dat je zwanger was!
Ik deel niet met iedereen dat we 'bezig zijn', dat gaat me te ver, of dat ik 'misschien zwanger' ben.
Toen ik net 4 weken zwanger was, en dus ook in de 3e, 2e en 1e week, heb ik gewoon net als anders op vrijdag en zaterdag gedronken. 3 glazen per avond. En zelf een keertje wat meer! Je kindje (klompje cellen) zit dan ook nog niet aangesloten op je bloedbaan. Pas na 4 weken geloof ik. Maar hoeveel zijn er wel niet die pas na 6 weken of later ontdekken dat ze zwanger zijn en lekker doorgezakt zijn!
Ik zou zeggen: gewoon doorgaan met je leven zoals je het gewend was zolang je nog niks zeker weet.
Succes!

Hoi sjana1,

Op diverse websites lees ik dat het verstandig is geen alcohol meer te drinken als je zwanger wilt worden. Alcohol is slecht voor de vruchtbaarheid en vergroot de kans op een miskraam. Wij zijn niet al heel lang bezig (in mei gestopt met de pil), maar omdat ik 34 ben en mijn man 51 is de kans groter dat het niet heel erg snel zal gaan. Als de eerste weken van de zwangerschap niet uit zouden maken zou het ook overbodig zijn  foliumzuur te slikken, maar dat is het niet.
Ik wil niet aan iedereen vertellen de we bezig zijn, ook zal ik als ik zwanger ben dit de eerste weken niet aan iedereen vertellen. Zeker niet als  we het de familie en schoonfamilie nog niet hebben verteld.

Ehhh wat dacht je van, het valt me tegenwoordig wat raar op de maag....

x mamaloe

Hallo meiden,

Ik wil ook even wat kwijt over het alcohol drinken. Het is volgens mij
wel zo dat je alcohol mag drinken als je niet nog niet weet dat je
zwanger bent. Maar het is natuurlijk beter van niet. En als je wel gaat
drinken hou het dan bij 1 glasje/flesje.

Wat Sjana1 zegt dat ze 2 dagen achter elkaar aan 3 glazen per avond
drinkt en zelfs een keer meer, dat zou ik niet doen als je bezig bent
zwanger te raken.

Als je niet bezig bent zwanger te raken en je drinkt veel alcohol en
dan kom je er achter dat je al b.v. 6 weken zwanger bent, dat is
natuulijk een heel ander verhaal. Daar kun je niets aan doen.

Ik heb laats ook voor het zelfde gestaan op een feestje. Ik had net
mijn vruchtbare dagen gehad en heb op dat feestje 1 breezer gehad. Ik
heb daar gewoon de hele avond mee gedaan hihihi.

Ik heb helaas geen tips voor smoezen. Als je niet wilt drinken omdat je misschien zwanger bent, gewoon ook niet doen.

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan