Lientje

Ik zat net ff aan je te denken, hoe is het nu met je. Je schreef in een berricht van mij dat jullie aan het nadenken waren voor weekend opvang voor crisis situaties. Ben je daar al wat verder mee ? Ik hoop echt voor jullie dat er nog een mooie tijd van zwangerschap mag aanbreken, ben je wel nog bezig om zwanger te raken of heb je ff rust ingeschakeld ? Ik begrijp dat het enorm moeilijk is voor je.

ik spreek je snel weer. liefs van mariska

Hoi Mariska,

We hebben een break bewust. We gaan vakantie vieren in Zuid-Frankrijk en we wilden niet zwanger op vakantie dus aan de pil.

Daarnaast ga ik binnenkort aan de babbel met een psycholoog, alle gebeurtenissen in m'n leven en wat dat met m'n eigen ikkie heeft gedaan.

We gaan dit jaar op vakantie en volgend jaar verbouwen, dus die opvang zit er voorlopig niet in, maar we denken er zeer zeker over na. We betekenen graag wat voor een ander. Zo ben ik ook jaar vrijwilliger geweest tijdens de vakanties voor mensen met een verstandelijke beperking.

Het gaat dus op zich goed, maar dit is erg wisselend. We proberen ons te richten op de leuke dingen. Maar een koninginnebraderie met bekenden van vroeger met bolle buiken is weer zo'n moment van slikken...

Lief dat je aan met denkt en er naar vraagt! Doet me goed!

Liefs Lientje

Ik begrijp het maar al te goed, we hebben zelf drie jaar in de medische molen gezeten om zwanger te raken van Zifjon. Toen was het ontzettend moeilijk om in onze kennis kring een heuze babyboom mee te maken. We werden ook buiten gesloten omdat men niet goed wist hoe ermee om te gaan. Toen later de zwangerschap er dan eindelijk was en ontzettend zwaar bleek te zijn en een speedi bevalling en een huilbaby was het plaatje compleet. En was ik compleet in gestort het heeft mij enorm goed gedaan met een psycholoog te praten. Ze helpen je goed en met verwerking is dat het aller beste. In welk opzicht dan ook het is ontzettend mooi dat je zo je best doe om andere te willen helpen. Wij merken nu hoe belangrijk dit soort vrijwilligers zijn ivm. de hulp voor Zifjon.

Was jij niet net iets na mij bevallen ?? Zifjon is van 29 januari 2008. Nou meid ik wens je het aller beste en die rust is goed en belangrijk. Maar vergeet niet dat als je wilt je altijd hulp kan krijgen ook om opnieuw zwanger te raken.En al eerder mailden ik je dat me vriendin 4 miskramen achter elkaar heeft gehad en nu 12 weken zwanger is van har 2e kindje. Bij haar is de oorzaak ook onduidelijk maar nu was het gelukkig wel goed en bleef het kindje leven , maar het blijft spannend voor haar en dat is zeker waar want een miskraam is gewoon het verliezen van leven en een innige wens en dat moet je niet onderschatten, dus gun jezelf die rust en tijd om te verwerken en laat de rest maar kletsen die snappen het niet.

liefs van Mariska

Hey Mariska,

Je had idd verteld van die vriendin, maar dat forum deed toen raar, ik had nog wel gereageerd. Hier ook geen aanwijsbare reden en zowel de vk en de gyn geloven er in, we hebben immers een gezond mannetje.

Er zit maar een paar dagen tussen onze mannetjes, ons mannetje is van 25 januari, scheelt maar weinig.

Bij de 1e mk denk je nog kan gebeuren met de nodige tranen en je gaat er weer voor. Maar de 2de mk was gewoon een drama, ik herinner het me als de dag van gister. Ik heb een mk altijd onderschat, totdat het hier mis ging.

Mensen denken en praten. Ze hebben ook vaak heel fijne opmerkingen en soms zelfs van mensen waar je het niet van verwacht. Nee, voor nu ben ik er even klaar mee en na de zomervakantie zien we wel weer of we ervoor gaan, al laat ik er af en toe een traantje om.

Hoe gaat het nu bij jullie? Nu is het vast net een waterval van info, kun je de info allemaal een plekje geven? Hoe is het met Zifjon zelf?

Liefs Lientje

Hey Mariska,

Je had idd verteld van die vriendin, maar dat forum deed toen raar, ik had nog wel gereageerd. Hier ook geen aanwijsbare reden en zowel de vk en de gyn geloven er in, we hebben immers een gezond mannetje.

Er zit maar een paar dagen tussen onze mannetjes, ons mannetje is van 25 januari, scheelt maar weinig.

Bij de 1e mk denk je nog kan gebeuren met de nodige tranen en je gaat er weer voor. Maar de 2de mk was gewoon een drama, ik herinner het me als de dag van gister. Ik heb een mk altijd onderschat, totdat het hier mis ging.

Mensen denken en praten. Ze hebben ook vaak heel fijne opmerkingen en soms zelfs van mensen waar je het niet van verwacht. Nee, voor nu ben ik er even klaar mee en na de zomervakantie zien we wel weer of we ervoor gaan, al laat ik er af en toe een traantje om.

Hoe gaat het nu bij jullie? Nu is het vast net een waterval van info, kun je de info allemaal een plekje geven? Hoe is het met Zifjon zelf?

Liefs Lientje

Het is allemaal zo herkenbaar, zelf de naaste familie reageerden soms op een manier dat wij het echt niet meer begrepen. en toen mijn moeder kwam vertellen dat haar zus (mijn tante dus) zwanger was terwijl dit absoluut niet gewild was kon ik wel door de grond zakken. Alles draaiden om haar zij was zo zielig en zij wilden nooit geen kinderen en nu dit. Ik was gelukkig snel daarna zwanger maar mijn zwangerschap was niet meer belangrijk zij kreeg alle aandacht.

Soms weten mensen niet hoe pijnelijk beplaade dingen kunnen zijn. Het is goed dat jullie deze beslissing hebben kunnen nemen. Wie weet als je straks weer met goede energie en moed erteg aan gaat wat voor mooie sje te wachten staat.

De info wat betreft Zifjon is inderdaad veel, ik heb weken niet kunnen slapen snacht's en dat terwijl Zilvian na 5 maanden eindelijk doorslaapt. Het is best veel wat er op ons afkomt, maar we laten het maar gebeuren. Na deze week gaat hij 4 dagdelen naar de peuterspeelzaal + een soort van medische peuterspeelzaal. Dan krijg ik ff wat meer rust want Zilvian begint geloof ik tantjes te gaan krijgen en is nu weer erg onrustig. Verder hebben we veel aan d ethuishulp en mijn moeder. Elke dag is anders en je moet opnieuw dingen van opvoeden aanleren die je voorheen anders deed. Maar we zijn positief en het komt wel goed met ons gezinnetje.

nou sorry voor de vele typ fouten maar gaat neit zo makkelijk mat een baby op je schoot.

liefs van Mariska en hou je haaks.

Terug
Bovenaan