<p>Hi ouders van nu,</p><p>Mijn dochter (nu 4 maanden oud) heeft een liesbreuk. Dit hebben we vorig jaar oktober ontdekt tijdens het verschonen van haar luier. Tot nu toe heeft Lieve er geen last van gehad maar ze moet op korte termijn wel geopereerd worden. Afgelopen woensdag hebben ze ons ingelicht over hoe ze te werk gaan met de narcose en de operatie zelf. Ze word eerst in slaap gebracht en vervolgens krijgt ze een soort "ruggenprik". Dit laatste baart mij grote zorgen, de arts vertelde er namelijk bij, dat zijn ze verplicht, dat ze er een hersenbeschadiging aan over kan houden maar de kans wel héél klein is. Lieve is één week te vroeg geboren en was heel klein bij de geboorte. Ze woog 2650 gr. en 46 cm lang. Nu heeft ze pas een gewicht van 4960 gr. Mijn gevoel zegt dat ze nog veel te klein is voor deze ingreep en dat ik moet wachten totdat ze een jaartje oud is. Haar lichaam is dan net iets meer ontwikkeld en omdat ze nu toch geen pijn heeft wil ik het uitstellen. Mijn partner vind het risico niet kleiner als we de operatie uitstellen... Iemand ervaring of advies?</p><p>Lieve groetjes Rachel</p>