Hoi Nelle,
Onze kleine Max had ook rond die leeftijd een liesbreukje, de artsen zeggen inderdaad dat het nog wel ff kan wachten, tenzij hij er erg veel last van krijgt.
Ik weet niet hoe het bij jouw kindje eruit ziet, maar bij onze Max leek het vaak wel of er een heel groot gezwel zat....;-(
Uiteindelijk werd ons zoontje zo huilerig, enorm zielig en hij was gewoon zichzelf niet. Afijn wij zijn toen naar de eerste hulp gegaan, zodat ze er nogmaals naar konden kijken... Wederom zij de co arts dat het wel meeviel en dat we gewoon overbezorgd waren. Maak dat ons niet wijs, wie kent z'n kind beter dan zijn eigen ouders, toch?
Uiteindelijk hadden ze Max toch opgenomen en na de operatie bleek toch dat zijn balletje klem had gezeten en dat het maar goed was dat hij wel direct geopereerd was.
Maar ok, dit is ons verhaal....9 van de 10 x is het een hele makkelijke ingreep zonder consequenties. (bij ons waren er weer complicaties, waardoor Max 2 x onder het mes moest in 8 uur tijd, hartverscheurend, maar ik zal je de details verder besparen, uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we een blij kereltje!!)
Wat ik eigenlijk wil zeggen dat het enorm vaak voorkomt een liesbreukje, vooral bij jongetjes en dat het meestal niet zo ingrijpend is, maar let wel op je kindje. Kijk of hij er last van heeft, zo ja, trek direct aan de bel en ga op je moeder gevoel af, dat hebben wij wel geleerd!
Verder heel veel suc6 en hopelijk heeft je zoontje er niet al te veel last van.
Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.
Groetjes Claudine
Mama van Max 5,5 maand