liesbreuk

Hoi meiden

Ik heb even een vraagje...
Ik zit al een week in de ziektewet. Ben vorige week in de nacht wakker geworden met erg veel pijn in mijn buik en lies, aan de rechterkant. Ik heb toen de vk gebeld en ben doorgestuurd naar de gyn met het idee dat ik blindedarm ontsteking zou hebben. Dit was niet het geval omdat er in het bloed geen onsteking te zien was. De gyn wil het nu houden op bandenpijn. Ik moet as maandag weer terugkomen  bij de gyn. Zelf ben ik ook op onderzoek uit gegaan via het internet. Ik kwam op een site waar zwangere vrouwen allemaal een liesbreuk hadden. Die site was niet meer up to date. Nu vraag ik met af is er iemand van jullie met die ervaring. En zo ja, wat nu?
Ik heb vooral pijn met lopen en gaan zitten en gaan staan. Als ik eenmaal zit of lig dan is de pijn wel te doen maar bewegen is echt niet leuk.

Ik hoop op reacties
Liefs Nienke

Is er ook sprake van een uitstulping of zwelling in de lies-streek? Of onstaat die bobbel/zwelling als je perst en gaat ie weg als je stopt met persen of gaat liggen?

Dat zijn namelijk meestal de tekenen van een liesbreuk.

Oei das lastig zeg. Die stekende pijn die wegtrekt als je gaat liggen heb ik ook en dat schijnen inderdaad banden te zijn maargoed als je twijfelt zou ik het ook zeker willen weten hoor. Mss toch nog even navragen bij de gyn.

gr.Ing

Hoi Nienke,

Toen ik zwanger was van onze dochter had ik ook veel pijn. Het bleek dat onze kleine meid de urineleider afknelde waardoor de nier niet goed leeg kon lopen en een beetje dik werd. Ik had dezelfde soort pijn als wat jij beschrijft. Dit kunnen ze bekijken met een echo.

Petra

jouw klachten klinken eerder als bandenpijn, denk ik. het is inderdaad een rotgevoel. Ik heb het af en toe en dan moet ik gaan zitten/liggen en kan niet meer staan. Na een halfuur rust gaat het dan weer. Mijn zus heeft het bijna de hele dag, maar zij is zwanger van haar tweede. dan heb je er ook meer last vasn, zegt de VK.

Hai, hai,

Nou, ik begrijp je onzekerheid hoor, ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo omdat ik al een hele tijd een knobbeltje is mijn lies heb.
Nu ik zwanger ben wordt het een beetje pijnlijker (door mijn dikker wordende buik), dus wilde ik zeker weten dat het 'niets' zou zijn...
Maar.........helaas het blijkt een liesbreuk te zijn.

In principe kan het geen kwaad als je er niet echt hele erge last van hebt.
Je zult dan moeten oppassen met tillen en andere zware dingen (niet teveel staan etc.)
Het kan zo zijn dat je er na de zwangerschap helemaal geen last meer van hebt en dan hoef je ook niet geopereerd te worden.

In mijn geval hoop ik dat het stabiel blijft tot aan de bevalling en na de bevalling kom ik dan weer terug voor controle (hopenlijk gaat het goed)

Je kan zelf goed voelen of het een liesbreuk is door op je je ene hand tegen je lies te houden en op de andere hand te blazen, komt het dan iets naar voren, dan zou het een liesbreuk kunnen zijn...
Vraag anders voor de zekerheid een echo aan bij de HA!

Veel sterkte en hoop dat het toch gewoon bandenpijn is (heb ik ook en kan behoorlijk pijnlijk zijn!)
Vrouwen die voor de zwangerschap veel aan sport deden hebben vaak meer last van bandenpijn omdat ze dan nog strakke buikspieren hebben die moeilijk  meegeven  voor de groeiende baby in je buik.

Nou, hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes ES

Bedankt voor jullie reacties.
Ben maandag weer naar de gyn geweest en het is inderdaad bandenpijn, maar extreem zoals hij zei...
Ik moet voorlopig rustig aandoen en zit dus ook in de ziektewet.

Groetjes Nienke

Terug
Bovenaan