Lieve dames

A

Anoniem

Guest
Misschien ben ik wel te nuchter of arrogant

Maar hoe moet ik dit zeggen

Ik geloof er heel erg in dat je zwanger word als je er niet bij stil staat.

Hoe meer je denkt : misschien ben ik het of ik wil ik wil ik wil

ben je het dus vaak ook niet..

Dit klinkt wel heel stom maar ik weet ff niet hoe ik het moet zeggen

Vaak als je het ff van je af zet en er niet bij stil staat ben je inneens zwanger

+ dat als je dan niet zwanger bent dan krijg je zo een klap en raak je gestresst

en dat werkt dus ook tegen op een zwangerschap

Natuurlijk is dit berichtje niet voor de mensen bedoelt die al lang bezig zijn of

door problemen "slecht" zwanger kunnen blijven

Tuurlijk hoop ik aan de ene kant dat ik zelf ook snel zwanger word

maar aan de andere kant denk ik we zien wel wat het ons brengt

Misschien denken jullie wel wat een **piep** die sas

maar sorry dan ik geloof daar gewoon heel erg in

Ik weet ff niet hoe ik dit anders moet vertellen maar dit is hoe ik me voel

en ik schrik gewoon van hoeveel (het lijkt wel depri) dames hier rondlopen

(uitgezonderd natuurlijk de mensen bij wie het slecht gaat door medishe
problemen want daar heb ik echt heeel veeeeel respect voor)

Stressen bevorderd de zwangerschap   niet

Hoe denken jullie hierover

groetjes natasja

Ha Natasje,

Eigenlijk geef ik je wel gelijk. Bij mij lukt ook veel meer als ik me er niet zo mee bezig hou. Ik begrijp precies wat je bedoelt.
Maar ik vind het heerlijk om er mee bezig te zijn als afleiding van mijn drukke leven nu. Het zou leuk zijn als ik nu zwanger zou zijn, maar ik ben niet depri als dit niet zo is... Ik heb nu een druk leven omdat ik pas een nieuwe baan heb, daar een opleiding bij doe (voor de vakantie hoop ik dit af te ronden...) We hebben trouwplannen, en ook mijn partner heeft een nieuwe baan. Dus ik zie dit echt als ontspanning, effe op dit forum zijn, even ergens anders mee bezig zijn...
De rest van de tijd ben ik alleen maar druk, en vooral bezig met mijn opleiding.
Ik verwacht niet dat ik binnen een half jaar zwanger zal zijn. Ik zou er blij mee zijn als dit wel gebeurd, maar niet treurig als dit niet zo is.
Begrijp je me nog een beetje?? hihi.

Groetjes J

(het forum deed zo raar, ik hoop dat dit bericht onder het juiste onderwerp geplaatst wordt...)

Hoi die Sas,

Ik geef je een klein beetje gelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat je er niet mee bezig kan zijn als je zwanger wilt worden.
Ik ben ook vrij nuchter en dacht ............. wie zien wel.
Ga nu (pas) de derde ronde in. Bij mijn tweede ronde was ik er erg mee bezig, maar dat komt denk ik ook door al die veranderingen in mijn lijf. Daar kun je bijna toch niet omheen?

En dan die dagen rondom je NOD? Ik kan me niet voorstellen dat iemand er dan niet bezig mee kan zijn. Maar ja, zo denk ik erover...... ik merk gewoon aan mezelf dat ik het niet altijd los kan laten.
Misschien heeft het bij mij ook met de leeftijd te maken en dat de wens SUPERgroot is?

Ik probeer me in de derde ronde wel iets minder gek te laten maken door die kwaaltjes (als die weer komen). Althans dat ga ik proberen. Hhahahaaa

Groetjes   Suus (35)

Hoi die Sas,

Ik geef je een klein beetje gelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat je er niet mee bezig kan zijn als je zwanger wilt worden.
Ga nu (pas) de derde ronde in. Bij mijn tweede ronde was ik er erg mee bezig, maar dat komt denk ik ook door al die veranderingen in mijn lijf. Daar kun je bijna toch niet omheen?

En dan die dagen rondom je NOD? Ik kan me niet voorstellen dat iemand er dan niet bezig mee kan zijn. Maar ja, zo denk ik erover...... ik merk gewoon aan mezelf dat ik het niet altijd los kan laten.
Misschien heeft het bij mij ook met de leeftijd te maken en dat de wens SUPERgroot is?

Ik probeer me in de derde ronde wel iets minder gek te laten maken door die kwaaltjes (als die weer komen). Althans dat ga ik proberen. Hhahahaaa

Groetjes   Suus (35)

Hoi die Sas,

Groetjes   Suus (35)

OEPS................ 3x

Deze site doet ook zo raar................ krijg mijn berichten niet geplaatst.
Heb ik iedere keer voor niets een heel verhaal getypt.

Maar ok nu staat het er dus 3x, dat was ook niet de bedoeling, sorry

Suus

Hallo aan iedereen,

Natuurlijk denk ik dat je wel gelijk hebt Sas, maar het is niet zo simpel om er niet mee bezig te zijn. Met je verstand kun je wel denken en weten dat je er beter niet zo erg mee bezig moet zijn en dit dan ook proberen niet te doen, maar je gevoel is iets anders, daar heb je meestal niet zoveel controle over.

Zelf zijn we al bijna 3 jaar bezig voor een tweede kindje. Vorig jaar zijn we bij de gynaecoloog geweest en die heeft gezegd dat de kwaliteit van het sperma van mijn man zo slecht is (gevolg van een herstel van sterilisatie) dat wij alleen maar via icsi een kans hebben om zwanger te raken.
In eerste instantie hebben wij dit niet gedaan en zijn we met een homeopaat aan de slag gegaan; ook ik (bij mij kwamen er ook nog allerlei dingen los die ik blijkbaar nooit verwerkt heb).

Het typische is dat ik in november vorig jaar samen met de homeopaat tot de conclusie kwam dat de kinderwens niet de invulling van mijn leven is, maar een aanvulling en juist op dat moment, dat ik dus eigenlijk accepteerde dat er wellicht geen tweede meer zou komen en er dus niet zoveel meer mee bezig was, werd ik zwanger.

We wisten alleen niet dat ik zwanger was en het is mis gegaan (zat buitenbaarmoederlijk ben ook geopereerd en nu dus herstellende), maar toch, op het moment dat ik dus daadwerkelijk niet meer zo erg met zwanger raken bezig was, werd ik dus zwanger.

Conclusie: je hebt gelijk, maar het is niet zo simpel als het lijkt.

Succes aan iedereen die zwanger probeert te raken.

groetjes Mary.

Ik weet niet of ik je gelijk moet geven of niet... het is namelijk niet zo simpel om er jiet mee bezig te zijn. Het is ook niet echt iets dat je van te vroen kunt zeggen maar het is meer iets dat jou overkomt.
Toen ik van een geode vriendin hoorde dat ze bezig waren om zwanger te raken, en ik hoorde al die verhalen er om heen, nou toen hadden mijn vriend en ik zoiets van: als wij beginnen dan maken we er ons niet zo druk om.
Nou, de eerste maand was dat ook zo, maar vanaf de 2de ronde waren we er dus wel degelijk mee bezig. Mijn mening is: als je eenmaal besluit dat je kinderen wil dan wil je ze ook graag (en laten we ff eerlijk zijn...liefst zo snel mogelijk) Ik vind het dus een beetje raar dat je er dan NIET mee bezig bent en zeker rondom je nod.
Dat wil niet zeggen dat je dan de rest van de maand depri moet zijn omdat het niet gelukt is, maar naar mijn mening   mag je ook echt teleurgesteld zijn als het niet gelukt is.
Ook moet het doel van dit forum niet uit het oog verloren worden...dit is namelijk bedoelt om vragen, onzekerheden e.d. uit te spreken met "lotgenoten".
En ik ben heel blij dat die mogelijkheid er is want als ik alles aan de huisarts, mijn moeder of weet ik wie moest vragen, dan zouden ze helemaal gek van me worden, haha!!
groetjes kreeftje

Terug
Bovenaan