Lieve help....ook zwanger....

Nee ik voel me nog niet zo blij,,,, kent iemand misschien dit gevoel?

Onze jongste is net 10 maanden, ik zit al te roepen na haar geboorte dat ik voorlopig niet meer zwanger hoef te zijn totdat zij naar school gaat.

Alleen dan blijft mijn menstruatie uit... ik heb nu net een testje gedaan en ja hoor 2 dikke strepen.

Ik heb niet eens foliumzuur geslickt. Ik heb eerlijk gezegd niet eens zin om de huisarts te bellen. of papa te vertellen hij is naar zijn werk al...

Onze oudste gaat pas volgende jaar augustus naar school, ik geloof dat ik ergens eind juli uigerekend ben, maar weet het niet zeker omdat mijn cyclus nog geen normale ritme heeft gehad sinds de laatste bevalling....

Wat ben ik blij dat ik vandaag vrij heb -om dit verassing te verwerken.

Ehm...........gefeliciteerd?
Domme vraag misschien, en helemaal niet als aanval bedoeld, maar als je er niet zo op zit te wachten, heb je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?
Hoop dat je toch nog blij kan worden van dit wondertje,

Gr. Rimke

Lieve Joyce,

Ja, ik ken je gevoel.....
Mijn tweede was net 1 jaar, toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was. Ik stond huilend met de test in mijn handen. We wilden wel een derde, maar pas over een jaar ofzo. Ik heb echt weken nodig gehad om dit te verwerken, en ik vond mijn zwangerschap ook zwaarder, met nog 2 ukkies om me heen die constant ruzie zaten te zoeken. Het ging beter toen de oudste naar school ging. Maar ik ben echt van het babytje in mijn buik gaan leren houden. Toen het er eenmaal was viel alles zooooo mee! Ik voelde me zo schuldig dat ik eerst niet blij was geweest met de zwangerschap!
Geef het de tijd om het te verwerken, vertel het nog niet te snel tegen een ander, je zult zien, straks hoort het er helemaal bij!

Sorry, nog even een toevoeging.
Mijn advies: spreek aub niet met Jan en allemaal erover dat je er niet blij mee bent, en dat dit ongeplant is. Iedereen onthoudt dit en kijkt dus straks ook zo naar de baby.
Ikzef heb het alleen tegen mijn naaste familie gezegt.
Ik ken iemand die tegen iedereen zei dat ze niet blij was met haar zwangerschap. Als ik nu dat kindje zie, dan moet ik er altijd aan denken! Over een paar weekjes denk je er msschien veel anders over. Ik had dat zelf ook. Ik dacht toen van, nou ja, we wilden tch een derde, dan maar wat eerder, wat maakt het uit.

Hoihoi,

Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent!   Praat er vanavond gewoon met je man over en ik zou inderdaad niet aan iedereen vertellen hoe je je voelt!
Ga gewoon nu foliumzuur halen en slikken.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan