Lieve in ziekenhuis gelegen..

Hoi meiden,

Wij zijn weer een ervaring rijker met ons meisje..

Lieve was al vanaf woensdag ziek, diarree en af en toe braken. maar ze leek er niet veel last van te hebben en at en dronk prima. Tot zaterdagavond.. toen besloot ze niks meer te willen drinken en/of eten. Terwijl haar waterdunne luiers gewoon doorgingen (zo'n 8 per dag). Niet goed dus.

Zondagmiddag tegen 17u bij HAP geweest: nee hoor mevrouw, niks aan de hand. Ze is NOG niet uitgedroogd (inmiddels huilde ze al zonder traantjes en had zie sinds zaterdagmiddag niet meer geplast). Dus wij weer naar huis met het advies kleine slokjes laten drinken.

Om 21u 's avonds nog steeds niks gedronken en ze werd (uiteraard) hartstikke suf. Dus weer de HAP gebeld: we moesten wederom komen. De kinderarts had het nl erg druk en wilde dat de huisarts eerst zou kijken of Lieve echt zo ziek was. ja dus.

Zondagavond om 22.30u opgenomen op de kinderafdeling. Ze woog inmiddels nog maar 9,6 kg (100 gram meer dan haar laatste gewicht bij 14 maanden, 2,5 maand geleden). Na bloedonderzoek en een sonde (echt heel zielig..) kreeg ze de eerste nacht 500cc ORS via de sonde, wat gelukkig binnen bleef.

Vanaf dat moment ging het mondjesmaat beter met onze kleine meid, en begon ze maandagavond laat weer zelf te drinken (eten wilde ze nog niet). Ik ben al die tijd (dag en nacht) bij haar geweest, echt heel fijn. Gelukkig mocht ze gistermorgen mee naar huis. Beter is ze nog niet, maar ze lacht en kletst gelukkig weer.

Waarschijnlijk heeft ze het Rotavirus te pakken gehad. En ze was niet de enige op de afdeling daar! Die zondag waren er maar liefst 11 kindjes opgenomen!

Fijn dat ik mijn verhaal hier even kwijt kan.. het is toch fijner om te vertellen tegen mama's die  ook kindjes hebben van dezelfde leeftijd..

Heel veel groetjes,
Mo22, mama van Lieve (27-09-06)

Hi mama van Lieve,

Tjonge....wat een avontuur. Je zult toch wel geschrokken zijn zondag. Het lijkt me echt verschrikkelijk als ons mannetje opgenomen zou moeten worden. Gelukkig gaat het inmiddels al wat beter met Lieve. Je moet haar maar flink verwennen en jezelf ook wat rust gunnen, want zo'n avontuur hakt er vaker bij de papa's en mama's pas later in.  

Waarschijnlijk heb je het wel geprobeerd, maar nog even wat wij doen als hij niet wil drinken: water of ors met een spuitje in zijn wangen spuiten. Dit is 2ml per spuitje, dus het duurt heel lang, maar hij slikt het ook door, want het is gewoon een slokje voor hem. We doen dit dan wel samen, terwijl ons mannetje bumba of nijntje kijkt. Maar zoals ik al zei: waarschijnlijk heb je zelf ook vanalles geprobeerd, maar voor de andere misschien een tip.

Veel sterkte!

groetjes Charlotte

Terug
Bovenaan