Lieve is ziek.. ahhhh sinds maandag al..

Echt ziek, zo kende ik haar niet. Ligt de hele dag het liefst in bed, op de bank, of bij ons op schoot.
Ze praat weinig, en ziet er gewoon zielig uit..
Vanaf maandag is dat dus al..In de avond overgegeven etc..Eten wil ze niet, en drinken moet ik erin praten..
Vandaag wilde ik eigenlijk nog een dagje thuis aankijken..maar ze werd vroeg wakker vanmorgen, en trilde helemaal..
Bleek ze 40.5 koorts te hebben..vond ik toch te veel..
Dus om half tien naar de huisarts.
Nu heeft ze dus een middenoorontsteking, en keelontsteking...Arm meisje!
Ik vind het zo sneu voor haar.
Het verklaart wel alls..Ze probeert soms iets te eten, maar krijgt het niet doorgeslikt..en moet steeds kokhalzen..
Huilen doet ze niet eens...bikkel..
Maar de arts zei al dat sommige kids pijn verwerken door juist heel stil te zijn..Sneu he..We kregen er niks voor..ik laat haar veel slapen, en als het vrijdag niet beter werd, moesten we terug komen.

Dan ben je echt liever zelf ziek he??

Gr Rina

Hoi Rina,

Inderdaad, dan liever zelf ziek.
Ze mag toch wel paracetamol? Ik zou dat in ieder geval in deze situatie geven. En lekker waterijsjes eten....

In ieder geval succes met je kleine meid.

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Dankje voor je berichtje..
Uiteraard mag ze paracetamol..doe ik ook als ik het nodig vind voor haar..
En waterijsjes...vind ze niks aan..jammer he?
Ze wil eigenlijk helemaal niks eten..vanavond pannekoeken gemaakt, in de hoop dat ze het zou eten..maar ook toen na drie hapjes klaar.
Toetje niet, yoghurt niet etc..
Dus net maar bambixpap..in een fles..erg, maar ze nam het.
Ze had al hele vage ontlasting net..maar dat kan ook niet anders..

Ze gaat zo weer slapen..Gr Rina

hai Rina,

aahhh.. wat zielig zeg, zit vol medelijden je verhaal te lezen...
dat ze zich zo terugtrekt en in stilte zoveel pijn heeft....
Niets ervoor gekregen? Hmm vanaf maandag is dat toch al wel drie dagen, tja ene kant ook wel fijn als ze het zonder antibiotica kan natuurlijk, maarja je wil gewoon dat ze dr zo snel mogelijk vanaf is.

Heeeeel veeel beterschap en geef je dr een extra hele dikke knuffel van mij en Jelte
x Saskia.

ps ik kijk ff of ik volgende week donderdag kan voor bakke T, kan jij dan?

Hoi Rina,

Wat erg he, als je kindje zo ziek is. Sven heeft eind vorig jaar / begin dit jaar in 4 maanden tijd 3 keer een oorontsteking gehad. Toen kon je hem ook opvegen, zo zielig. De laatste keer had hij ook 41 graden koorts en zat zo in de knoop met zichzelf. Daar kon ik toen ook niet tegen.
De huisarts vertelde me toen ook dat ze kindjes vanaf 2 jaar geen antibiotica meer geven. Ik had  dus nog geluk want Sven kreeg toen nog wel een kuurtje.
Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je kleine meid.

Groetjes,
Maike

Agossie. Ik zou haar gewoon elke 6 uur een zetpil geven hoor. Kan echt geen kwaad en dat gaat ze wellicht beter eten en drinken en das ook belangrijk. Mijn HA adviseerde ons zelfs de paracatamol een half uurtje voor het eten te geven dan doet het eten niet zo'n pijn en gaat het meestal beter.

Sterkte met je kleine meid.
gr.Ing

Terug
Bovenaan