lieve kusjes op mijn buik...

Hallo,
Even vertellen over hoe lief mijn zoontje van 2jr en 9 mnd is over de baby!
Ik ben elke dag weer zo vertederd en ontroerd over de aaien op mama's buik en de lieve kusjes die hij erop geeft. s'Avonds trekt hij mijn shirt omhoog en fluisterd hij: "lieve baby, ga maar lekker slapen in mama ze buik, weltrusten", waarna een dikke kus. Vanmorgen gingen we naar de dierentuin, en ook dit wil hij dan enthiousiast vertellen aan de baby. "Hoor je dat baby, we gaan naar de dierentuin!", al pratend tegen mijn blote buik.

Vorige week waren we op vakantie en bezochten we de grotten van Han. daar binnen zijn alle stenen heel vochtig, glibberig en daardoor heel glad. Hij vond het heerlijk om hier aan te voelen, zo lekker zacht. Zegt hij: "oooh seent (steen), wat ben jij lekkker zacht, heb jij ook een baby in je buik?" Dan vreet je zo'n kind toch op!
Wat een lieve broer krijgt onze kleine dan toch, nog meer van deze lieve broers en zussen?
Groetjes Soela

hoi soela

onze dochter reageert ook al zo lief.het is echt zo super schattig. aldoor de buik kussen en lieve baby. ze weet ook dat het een zusje wordt en is daar echt superblij mee.
ze vertelt ook tegen wildvreemde mensen dat ze een zusje krijgt en dan zie die mensen naar mijn kijken van ja tuurlijk het zal wel. je ziet namelijk nog helemaal niks aan me.
ik heb amper nog een buik. maar als ik het bevestigd vinden ze het wel weer schattig en leuk voor haar. wat zijn het dan toch een droppies he. ook zit ze van dan ga ik op de baby passen en in badje doen enz. ze is dus echt superblij mee. ook wil ze hierna nog een zusje want dan kunnen ze k3 spelen. alsof ze daar inspraak op heeft hahahaha
veel liefs hopvrouw

Hoi,
mijn dochter is al zeven en ze begrijpt dus best goed dat er een baby in mijn buik zit.
het was ook altijd een wens van haar.
ze zingt tegen mijn buik en staat er vaak mee te kroelen.
dan pakt ze me ineens vast.
ze word het alleen een beetje beu omdat ze zo lang moet wachten dus zegt ze elke dag: ik wou dat mijn broertje of zusje er al uit kwam.
ik vind het wel heel vertederend hoe ze er mee om gaat.
ze zal straks wel een echt moedertje worden.
dat lijkt haar geweldig en mij ook.
gr lisette

hoi hoi,

Wat een heerlijke verhalen van jullie.
Ons zoontje Xander is nu 19 maanden en als ik tegen hem zeg krijgt de baby ook een kusje, dan komt hij naar me toegelopen, doet mijn t-shirt omhoog en geeft er een kus op. Daarna doet hij snel het t-shirt weer omlaag net of niemand er voor de rest aan mag komen..
Ik vind dit echt fantastisch. Hij is nog zo klein, begrijpt zeker niet dat hij een broertje of zusje krijgt maar dan toch dit..
Heerlijk, kan er soms wel een traantje om laten...

groetjes ida (25 weken zwanger)

)nze oudste van 7 is erg rustig en laat niet zo veel merken, af en toe komt er ineens iets uit, Onze dochter van 6 daarintegen is zo blij met het nieuwe wonder en dat laat ook zij aan iedereen merken. Ze gluurt iedere keer even in de commode om de kleertjes te bekijken en te aaien, zooo lekker zacht..... Heb ik boven mijn kinderwagen helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en weer in elkaar gezet, dan zij ook met haar eigen. Loopt al maanden een naam te bedenken, iedere keer komt ze weer een mooiere tegen...
Ze verheugt zich er enorm op en kan ook niet wachten tot het eindelijk zo ver is. Ze wil dan overal mee helpen, en vooral veel flesjes geven!
(En als het een meisje is, wil zij de staartjes wel indoen)
Onze derde is ook een stoere jongen die niets laat merken, maar elke avond als hij zijn avondgebedje opzegt, dan bid hij of ik maar gauw naar het ziekenhuis mag gaan en de baby er uit haal en dat we dan samen weer naar huis komen, want dan kan hij eindelijk de baby zien.....
En de jongste, die begrijpt er niets van. Als je hem vraagt waar de baby is, dan wijst hij naar zijn buik en daarna naar die van mij. Maar het is wel lief....

Ik ben idd erg trots op al die lieve en kleine dingen, die maken allles goed!!

Liefs Hilma

hai meiden,
Wat een lieve verhalen om te lezen! Ze bezorgen ons toch vaak een brok in onze keel op dit soort ontroerende momenten. En ook al is het dan soms extra druk zwanger te zijn van de 2e-3e-4e-of 5-e, het brengt dan ook weer extra bijzonddere momenten met zich mee!
Liefs Soela

Hoi hoi

Ik had eigenlijk het idee dat onze dochter van 22 maanden het nog niet begreep, natuurlijk hebben we het er wel eens over, maar je merkte zo 123 niks aan haar.
Tot van de week!
Ik hoorde haar zachtjes zingen in de hoek van de woonkamer "slapen slapen baby"
Ze had 2 van haar poppen op schoot, en aaide ze heel lief over de wangetjes, en legde ze daarna in haar poppewagen.
Het ontroerde me ontzettend!
Onze dochter die de afgelopen maanden alleen maar met auto`s speelde, pakt ineens haar poppen, alsof ze het voelt en dingen merkt!
Ben erg benieuwd hoe het straks gaat allemaal!

Liefs

Terug
Bovenaan