Lieve Lotgenoten!

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal,

Deze maand zijn wij voor het eerst proberen zwanger te worden. Ik heb al vanaf mijn 21e een intensieve kinderwens, maar nu (30) is eindelijk alles in mijn leven daar waar het zijn moet om aan kindjes te kunnen beginnen. Maar ik word er nog erg onrustig van. Wanneer eisprong? wanneer vrijen? via een speekselmonster vruchtbaarheid in de gaten houden. Om onzeker van te worden allemaal. Ik kan de hele dag aan niets anders meer  denken. Heb helaas niet het lijf dat mij duidelijk verteld hoe we er voor staan. Als het goed  is deze week eisprong gehad en we hebben ons best gedaan. Nu afwachten. NOD op 12 april. Nog nooit waren 2 weken zo eindeloos lang. Wordt deze onrust minder met de loop der maanden of blijf ik zo'n opgewonden standje? Wat is jullie ervaring hierin?
Hoor het graag van jullie.
Groetjes, Annette
ps wat fijn om deze forum te lezen. Voelde me best alleen in mijn hoop en ongeduld.

welkom annette,

Als je wat info wilt over wanner je eisprong enz ongeveer is kun je naar de site van predictor gaan die legt alles vrij uitgebreid uiut. Je moet wel even terug reken hoelang je cyclus is.

Succes Nathalie

Hoi Annette,

Welkom! Ik zou graag tegen je willen zeggen dat dat gevoel allemaal wel minder wordt maar bij mij is dat helemaal niet zo! Ik heb zelfs al twee gezonde kerels op de wereld gebracht en daar was het ook elke maand wachten...wachten... en nog eens wachten. Nu we proberen om zwanger te raken van een derde kindje is het wachten exact hetzelfde!

Heitje
30 jaar

Thanks, meiden, voor snelle reaktie. ik vind persoonlijk dat de verschillende sites over zwanger worden elkaar nog al eens tegen spreken. En dan die standaard curves, alsof het voor iedere vrouw gelijk zou zijn. Ik heb regelmatige cyclus van 25-27 dagen en kan dus volgens de rekenformule van 9maanden.com vrij nauwkeurig bepalen wanneer ik "spring", maar heb ook zo'n speeksel-tester en van dat ding word ik dol. Geeft dus gewoon bijna helemaal niets aan op de dagen dat ik ovuleren zou. Prachtige omschrijvingen en plaatjes over hoe het eruit zou moeten zien, maar ik zie   natuurlijk weer niks. Zou me er onvruchtbaar door wanen. Moest dat kreng gewoon maar wegpleuren, denk ik.  
Enne, Heitje, prettig vooruitzicht dat ik waarschijnlijk zo lekker nerveus blijf . Tijd voor een tijdrovende hobby, denk ik, To set my mind of the waiting!

xxx Annet

speekseltest is niet of nauwelijks betrouwbaar, ik geloof volgens het radboudziekenhuis.
Welkom! Als ik zo op het forum lees, wordt dat wachten niet minder erg naarmate de tijd verstrijkt. Als je lang de pil hebt gebruikt, kan het nogal es even gaan duren. Zelden is iemand meteen zwanger. Vaak na een paar maanden. Hoe meer je ermee bezig bent, hoe lastiger het wordt, volgens mij. Probeer afleiding te zoeken, zodat het leuk blijft!
Maar het forum is wel leuk en verslavend, vind ik.

Hallo Annette,

Ben net als jij 30 en ben in augustus 2005 gestopt met de pil. Ik werd er eerst zeer onrustig en liep ook alleen maar te denken aan zwanger worden, op het juiste moment vrijen enzovoort, enzovoort. Maar helaas bleek dat ik een lange cyclus had van plusminus 42 dagen en de laatste was nog een stuk langer. Dus heb ik sinds kort, na de laatste  lange, lange, lange cyclus  (ja, ja, superverstandig) het hele gebeuren wat naast me neergelegd. Ik (lees wij) wil nog steeds dolgraag een kindje, maar wil mezelf niet zo pushen, werd er doodmoe van. En ik moet je zeggen, dat lukt aardig. Natuurlijk hoop ik voor jou dat het in één keer raak is, want ook dat is een hele goede mogelijkheid. Veel succes en gelukkig kan je op het forum altijd je verhaal kwijt.

Tijs

Terug
Bovenaan