Lieve mama's we hebben dit forum om elkaar te helpen en niet om naar elkaar te brommen.


Hallo allemaal.

Ik heb gisteren een bericht achtergelaten omdat ik even wilde ontladen omdat ik een zoveelste advies kreeg om mijn borstvoeding op gang te krijgen na 6 weken. En ik las die andere discussie over bijvoeding en toen had ik het gehad. Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken kijk naar je kindje hoe vredig dat bij je aan de borst of fles ligt. Kom op mensen.
Ik dacht niet dat er zo heftig op gereageerd zou worden.
Dames begrijp me niet verkeerd maar ik had ook een borstvoedingsmama geweest als het was gelukt. Ik ben alleen niet zo dat ik het dan gelijk moet promoten want dat moet ieder voor zich weten.  Maar bij mij kwam het niet op gang en verging mijn dochtertje van de honger. En dat vind ik niet nodig en was het mij niet waard.
Ik ben wel van mening dat borstvoeding erg goed is voor een baby en ben ook blij dat ik haar er enigzins iets van heb kunnen geven.
Flesvoeding is een goede vervanger maar zal nooit geen borstvoedingkwaliteit krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.
En tuurlijk is borstvoeding geven niet makkelijk het is letterlijk bij sommige mama's bloed zweet en tranen. Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Maar lieve mama's dit forum is er voor ons om elkaar te helpen en niet te bekritiseren. Reageer als je wat positiefs te melden heb op de vragen maar niet om iets door iemand strot te duwen of het nou om fles-,borst- of bij voeding gaat.

Blijf positief en laat iedereen in zijn waarde.

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD.

Dit is de eerste dag van de rest van je leven.

Groetjes Wendy




 
Mee eens.

ik stel voor "negativiteit" te negeren.

Ik heb sinds Jamey er is niet zo veel en zo vaak gelachen en geglimlacht op een dag.

Groetjes, Taatje, mama van Jamey (26-9)

Voor nog meer glimlachen: www.ukkiesweb.nl/jameyquentinerkelens
 
Helemaal mee eens!

Laten we elkaar niet de grond in boren met dit is beter en dat is beter! Ik neem aan dat alle mama's (en papa's)  het beste voor  hun kind willen! Dat het een wellicht iets beter is dan het andere oke, maar elk kind en elke situatie is weer anders, dus vereist soms een wat andere aanpak. Niet per definitie slecht!

Groetjes,
Judith
(bv tot  7 maanden,  fruit vanaf 4 maanden, kind gaat als een trein!)
 
Hi Wendy,
je hebt helemaal gelijk.
Ik reageerde gister voor 't eerst echt op de kv-bv discussie. Net als jij was ik 't even helemaal zat. Niet door jouw berichtje, maar door de reacties, ook in andere draadjes.

Ik begrijp dat je niet van ongewenst advies gediend bent, ik probeer dat zelf ook niet te doen. Ik vraag altijd eerst of iemand behoefte heeft aan advies. Behalve als iemand zelf om advies vraagt.
Maar je kunt de volgende keer toch vriendelijk bedanken en zeggen dat je er geen behoefte aan hebt. Dat je je eigen keuze gemaakt hebt en dat je hier volledig achterstaat. Dan hoef je niet boos te worden.

Groetjes,
Tineke
 
Ach, ik kan me daar dus niet druk over maken dat we heftig reageren op elkaar.
Daar is een forum toch  o.a ook  voor. En laten we eerlijk zijn: het houdt de spanning er ook wel een beetje in.
Ik vindt wel dat er een grens aan zit, niet schelden en echt kwetsen ofzo. (dit staat ook in de regelementen) Maar het is ook maar net hoe je iets opvat, de één zal sneller gekwetst zijn dan de ander. Dan moet je gewoon niet meer op dat berichtje reageren.
Misschien zie ik het te simpel. Maar ik vind het een hartstikke leuk forum, ook mét heftige, bekritiserende discussies!
 
Ach, ik kan me daar dus niet druk over maken dat we heftig reageren op elkaar.
Daar is een forum toch  o.a ook  voor. En laten we eerlijk zijn: het houdt de spanning er ook wel een beetje in.
Ik vindt wel dat er een grens aan zit, niet schelden en echt kwetsen ofzo. (dit staat ook in de regelementen) Maar het is ook maar net hoe je iets opvat, de één zal sneller gekwetst zijn dan de ander. Dan moet je gewoon niet meer op dat berichtje reageren.
Misschien zie ik het te simpel. Maar ik vind het een hartstikke leuk forum, ook mét heftige, bekritiserende discussies!
 
Terug
Bovenaan