Lieve Meiden

Lieve Lieve meiden,

wat een aangrijpende verhalen weer. Helaas het zijn geen verhalen het is de bittere waarheid. Ik vind het aangrijpend om te lezen, en dan besef ik weer hoe ongrijpbaar alles is.

Twee jaar geleden ben ik op 29 april na een zwnagerschap van 18 weken bevallen van ons kleintje. Heel vertederend een kindje ter grote van mijn hand met het duimpje nog in de mond. Een klein jongetje. De pijn die we voelden, ik, mijn man, de twee grote zussen, is gelukkig afgenomen. Nu hebben jullie het gevoel dat depijn nooit minder zal worden, nooit zal weggaan. Ik denk dat je als moeder altijd met weemoed en een stukje verdriet aan jullie kleintjes zullen denken, maar ik weet ook dat de pijn wel minder wordt. Dat is geen verraad, dat is gewoon zo.

Binnen 3 maanden was ik weer zwanger en op 3 april 2006 werd onze zoon geboren. Op zijn geboortekaratje prijkt een sterretje. Van grote betekenis voor ons, voor anderen gewoon een sterretje. En afgelopen april ben ik bevallen van nog een dochter (en ook op haar geboortekaartje schijnt ons sterretje). 3 bevallingen in 2 jaar tijd. Ja zwaar, en ja ik denk nog steeds aan ons kleintje, maar ik kijk ook met veel liefde naar mijn 4 kinderen en ben dankbaar voor hen. Nee de jongste twee zijn geen vervanging, maar ze maken wel veel goed.

Soms denk ik wel eens, ons kleintje was er nog niet klaar voor. Hij was nog niet klaar om bij ons geboren te worden, en in april 2006 was hij dat wel. Misschien is dat wel mijn manier om er mee om te gaan.

Meiden ik wens jullie heel veel sterkte, en vergeten doen jullie jullie kleintjes nooit, maar ergens schijnt er wel weer een zonnestraaltje voor jullie. Blijf dromen, het is je hoop voor de toekomst.

Miep

quote: Miep34 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-06-2007 09:00:47'));

Lieve Lieve meiden,

wat een aangrijpende verhalen weer. Helaas het zijn geen verhalen het is de bittere waarheid. Ik vind het aangrijpend om te lezen, en dan besef ik weer hoe ongrijpbaar alles is.

Twee jaar geleden ben ik op 29 april na een zwnagerschap van 18 weken bevallen van ons kleintje. Heel vertederend een kindje ter grote van mijn hand met het duimpje nog in de mond. Een klein jongetje. De pijn die we voelden, ik, mijn man, de twee grote zussen, is gelukkig afgenomen. Nu hebben jullie het gevoel dat depijn nooit minder zal worden, nooit zal weggaan. Ik denk dat je als moeder altijd met weemoed en een stukje verdriet aan jullie kleintjes zullen denken, maar ik weet ook dat de pijn wel minder wordt. Dat is geen verraad, dat is gewoon zo.

Binnen 3 maanden was ik weer zwanger en op 3 april 2006 werd onze zoon geboren. Op zijn geboortekaratje prijkt een sterretje. Van grote betekenis voor ons, voor anderen gewoon een sterretje. En afgelopen april ben ik bevallen van nog een dochter (en ook op haar geboortekaartje schijnt ons sterretje). 3 bevallingen in 2 jaar tijd. Ja zwaar, en ja ik denk nog steeds aan ons kleintje, maar ik kijk ook met veel liefde naar mijn 4 kinderen en ben dankbaar voor hen. Nee de jongste twee zijn geen vervanging, maar ze maken wel veel goed.

Soms denk ik wel eens, ons kleintje was er nog niet klaar voor. Hij was nog niet klaar om bij ons geboren te worden, en in april 2006 was hij dat wel. Misschien is dat wel mijn manier om er mee om te gaan.

Meiden ik wens jullie heel veel sterkte, en vergeten doen jullie jullie kleintjes nooit, maar ergens schijnt er wel weer een zonnestraaltje voor jullie. Blijf dromen, het is je hoop voor de toekomst.

Miep

Hallo Miep,

Ik ken je verhaal   toen je je kleintje verloor en vond je toen al erg sterk, zelf was ik toen zwanger van ons vierde kindje nadat ik het jaar daarvoor was bevallen van ons dochtertje zij was al overleden in mijn buik met 27 weken, en ja je hebt gelijk dat de zon wel weer gaat schijnen maar het blijft toch wel moeilijk vooral als het weer rond de speciale dagen zijn zoals nu, en zeker het is echt geen vervanging, maar als ik naar haar foto kijk denk ik shit ze had er ook moeten zijn allebij en niet 1 maar ja dat hebben wij niet voor het zeggen he!

Veel geluk met je kleintjes liefs christel.

Lieve Miep,

Bedankt voor jouw topic! Het doet mij goed te lezen dat de hoop dat het verdriet  anders zal worden met de tijd, bevestigd wordt door jouw verhaal. Ik probeer het leven niet als een zwart gat te zien, maar er zijn dagen dan is dat heel moeilijk en overheerst het negatieve. Jouw verhaal geeft mij net dat beetje extra om weer vertrouwen te krijgen. Ik zal mijn dochter inderdaad nooit vergeten en ik koester de uren die wij met haar gehad hebben.
En op de dagen dat ik denk dat het nooit meer goed komt met het gemis en de pijn van dit verdriet, dan  zal ik jouw stukje lezen  en denken aan mijn eigen sterretje, dat op haar eigen manier naar het leven straalt.
Bedankt voor je lieve woorden!
Groetjes Judith

Lieve Miep,

Ik weet nog heel goed dat ik vorig jaar hier aankondigde dat ik bij een 16 weken echo te horen kreeg dat ons kindje was overleden. Ik ben toen bevallen met 17 weken in het ziekenhuis.

Wat een ontzettende zware en vervelende periode was dat. Jouw woorden en ervaring hebben mij toen ook die moed gegeven en de hoop dat het een plekje zou krijgen.

Dat is gebeurd. Ik ben 4 maanden na de bevalling weer zwanger geraakt en nu 12 weken onderweg. Alhoewel het spannend is de komende weken, heb ik er toch vertrouwen in dat wat ons vorig jaar is overkomen, dikke pech is en niet gebruikelijk is dat ons dat nogmaals overkomt.
Wij proberen dus moed te houden en hebben het verlies van ons kindje vorig jaar een goed plekje kunnen geven.
Het verdriet erover slijt inderdaad en ik praat gelukkig heel makkelijk over die periode.
Daarnaast heb ik toen twee weken na de bevalling te horen gekregen dat mijn moeder darmkanker heeft.

Ik geloof ook dat dat de dood van onze baby in een ander daglicht heeft gezet. Mijn moeder vond en vind ik veel belangrijker dan het verlies van de zwangerschap.
Maar ik kan daar nu makkelijk over praten. Mijn moeder is op de goede weg (kaarsjes branden dat er geen uitzaaiingen worden gevonden na de chemo) en ik ben ook weer zwanger.

Al met al heb ik op dit moment het gevoel dat het niet stuk kan.......en dan voel ik wel de angst als ik weer een volgende controle echo heb (morgen dus).
De pijn wordt zachter, het verdriet ook, maar de herinnering aan het verdriet blijft. Daarmee wordt je dus ook onzekerder en ben ik nooit meer onbevangen.
En als deze zwangerschap goed gaat, vind ik dat ook niet erg meer, dan zijn wij er klaar mee! Dan sluiten wij het af na 8 jaar en hopelijk 2 gezonde kinderen en dan ben ik er klaar mee!

Nogmaals dank voor je lieve woorden van toen en ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat!

gr mama van MD (Sandra D)

Terug
Bovenaan