Liever een meisje

Ik dacht nu we toch met gevoelige onderwerpen bezig zijn..
Hebben jullie voorkeur voor een geslacht?

Ik heb twee jongens en wil heel graag een meisje, maar daar schaam ik me erg voor.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen, deze voorkeur, want drie knullen is ook leuk en als ze gezond zijn mag ik in mijn handjes knijpen..
Maar steeds komt weer heel stiekem die wens uit een achterkamertje bij mij...

zucht echt vervelend.
Ik vind het ook niet eerlijk tegenover mijn ongeboren kindje (hele grote kans nl dat het weer een jongetje wordt). Maar ik ben bang voor een teleurstelling bij de echo straks.
En dat wil ik niet, ik wil blij zijn...!!

Het gaat wel goed komen, ik hou ziels veel van mijn oudste twee zoontjes, maar ik kan het niet uitstaan dat ik nu zo denk...

Wie herkent dit?

liefs Lorelei

he loreleitje
ik denk dat er wel meer zijn hoor die stiekum toch een beetje een voorkeur hebben of tenminste denken van oh dit of juist dat geslacht lijkt me net even wat leuker.
zelf herken ik het ook hoor.
en had er ook een beetje een rot gevoel bij.
ik had het bij de vorige zwangerschap toen zat ik stiekum te hopen dat het een meisje werd.
ik had toen een dochter en zoon. ik kreeg met de 20 weken echo te horen dat het een jongetje was.
dus nu 1 dochter en 2 zoons.
ik moest even wenen aan het idee, was blij hoor dat alles goed leek op de 20 weken echo toen, maar moest gewoon echt even wenen aan het idee van weer een jongetje. ik voelde me ok schuldig hoor dat ik zo dacht. ik was ene kant wel blij dat ik het met 20 weken wist kon ik aan het idee wenen. toen hij geboren werd was ik gewoon net als bij de andere hardstikke blij en had helemaal niet meer van dat ik liever een meid had willen hebben.
en deze keer heb ik eigenlijk echt geen voorkeur.
ik vind het niet gek hoor, dat je zo denkt. tuurlijk de stelling als het maar gezond is, is zo! maar een beetje voorkeur hebben is nog niet gek gedacht. iedereen houdt vast van hun kindje wat het geslacht ook is. groetjes

Ik vind f ook niet vreemd hoor dat je na 2 jongens nu een voorkeur hebt voor een meid! Ik ben zelf gezegend met een jongen en een meid en hebben ook totaal geen voorkeur nu. Maar als ik dan aan de namen denk.... Meidennaam weten we wel, maar een jongensnaam totaal niet... Denk ik stiekem "doe mij maar weer een meid". Erg toch...!!

Ik heb zelf ook deze keer voorkeur hoor!!! Ook ik ben een enorm trotse mama van 2 boefjes (jongens) en als ik nu zou mogen kiezen dan zou ik toch ook voor dat meisje gaan hoor.
Mocht het een jongen zijn is dat natuurlijk ook helemaal goed...De naam hebben we zelfs al klaar liggen maar ik ben al een jongens mama en ben nu wel benieuwd of ik ook een meisjes mama mag zijn :)
niks om je voor te schamen hoor. Je weet dat beide welkom is maar dat er voorkeur is is normaal hoor!!!!!
groetjes
win

Ik hoopte op een jongen en bij mijn 1ste zwangerschap ging ik uitrekenen wat het zou worden (chinees horoscoop schijnt heel erg vaak te kloppen) het zou een meid worden.... tja beetje jammer en toen de miskraam ohhh wat voelde ik me schuldig... zeker toen een paragnost me later zei je hebt een dochter in het hiernamaals...
En nu weer gekeken en nu zegt de berekening dat het een jongen wordt... maar ja natuurlijk is een gezond kind belangrijkst maar stiekum hopen we op een jongen... we willen 1 kindje.

En mijn vriendin wilde een jongen en een meid..
Het werden maar liefst 3 jongens en toen ze dachten nu is het genoeg kwam er ineens door de pil heen nog een zwangerschap ... een meid:)

Ik vindt dat je heus wel een voorkeur mag hebben :D En ik denk dat als we allemaal eerlijk zijn 8 van de 10 moeders dat stiekem ook wel heeft.

Uiteindelijk gaat het erom dat 't pukkie gewoon gezond is natuurlijk en je houd er van no matter what.

Maar ik heb een hele mooie meid, en ik hoop stiekem op een jongen. En ik weet zeker, en ik schaam me ook niet om het te zeggen dat ik misschien wel een beetje teleurgesteld zal zijn als het een meid zal zijn.

Al vindt ik twee meiden ook hartstikke leuk hoor, en ik zal er evenveel van houden. Maar stiekem heb ik toch een voorkeur.

Ik ga voor nog een jongen!! Lijkt me gewoon heel leuk twee broers. En ik weet een beetje hoe het gaat met zo'n knul.

Een meisje zie ik meer als een uitdaging. Maar het ligt ook wel heel erg aan het karakter denk ik. Ik ben zelf niet zo roze, glitter en vlechtjes en straks die kleine wel!!!! Maar het lijkt me ook wel weer heel leuk om andere dingen in haar te herkennen die m'n zoontje niet zal overnemen.
Ach weet ik veel!
kweet niet precies waarom. En nu ik eraan denk lijkt me een meisje ook wel weer heel leuk........

zucht, ik wil gewoon een baby!

Blij te horen dat ik niet de enige ben!!
Het helpt enorm om even mijn hart gelucht te hebben, en gek genoeg ben ik al veel minder bang teleurgesteld te zijn bij de 20 weken echo als het een jongetje mocht zijn.

Ik heb mijn hand al op mijn buik gelegd en gezegd; 'als jij een jongen bent, ben je meer dan welkom en hou ik ook zielsveel van je..!! Hahaha, ik moest bijna huilen..Maar dat moet ik tegenwoordig al snel ;)

liefs Lorelei

Terug
Bovenaan