Lifehacks :)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij zitten momenteel in ronde 4 met proberen zwanger te worden. Nu wil ik mij vast voorbereiden op de uitzet die ik (hopelijk snel) straks moet aanschaffen. </p><p>Wat zijn volgens jullie absolute musthaves? en wat kan ik beter achterwege laten uit de standaard uitzetlijstjes?</p><p>En hebben jullie verder nog tips voor als we straks een kindje hebben?</p><p>Liefs! <3</p>

Hey hopelijk snel inderdaad!
ik raad aan om zowieso in huis te hebben:
-drinkspeen (flesvoeding) no 2. Veel kindjes krijgen het niet goed uit de no 1. Dit merk je door huilen tijdens het voeden en heel lang over een fles doen, veel overlaten maar toch nog honger lijken te hebben...het cb begon al over voeding aanpassen enzenz. Terwijl het dus iets heel simpels was ?
En wat er totaal onnodig op de lijstjes staat is een flessenkoker/flessenstandaard....uitkokenvan flesjes is wel een must maar kan gewoon in een pannetje. Wel raad ik aan de eerste 3 maanden het water af te koken voordat je er fles voeding mee maakt. Dit vanwege de kalk in het water en de darmpjes van pasgeboren baby’s. 

dit alles was bij ons natuurlijk van toepassing omdat we flesvoeding gaven. Zo zal je bij borstvoeding wellicht van anderen weer goede tips kunnne ontvangen ☺️
succes en veel geluk ??

Haha, mooi op tijd!! Heb je straks ook nog alle tijd voor hoor maar voorpret is natuurlijk heerlijk ?   Uit ervaring weet ik dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar dit zijn mijn bevindingen ?    Aanraders:

Koop 20 hydrofiel doeken, die dingen gebruik je echt overal voor. Ik heb ook 3 XXL doeken. Die gebruik ik nu nog regelmatig voor mijn dreumes
De eerste 3 maanden slaapt je baby in zijn "dag kleding", pyjama's zijn niet nodig: koop loszittende kleding, joggingbroekjes, ruime truitjes. Niets is frustrerender dan die armpjes door niet rekbare mouwtjes wurmen
Purelan tepelzalf: gelijk smeren voorkomt een hoop tepelleed ?
Wij hebben een tummy tub én een badje, allebei veel gebruikt ik zou niet kiezen 
Bibs speentjes
Slaapzakje ipv lakentjes en dekentjes
Massage olie, voor een fijne baby massage (YouTube is je vriend)
Wipstoel!!
Melkpoedertoren als je kunstvoeding geeft

Niet of minder nodig:

Badthermometer is onzin: je elleboog meet net zo goed en anders 1 van je twee thermometers ?
Een nieuwe emmer om je badje te vullen (?) 
Baby wattenstaafjes: nooit gebruikt
Babyfoon slaat nergens op als je in een appartement woont
Leen als het kan de thermosflessen, ligt een beetje aan het seizoen maar wij hebben die dingen niet eens twee weken gebruikt, en vaak maar 1 tegelijk
Borstkolf, wacht even tot je weet wat je nodig hebt, dus na de geboorte
Flessenwarmer, pannetje water werkt net zo goed

Love: bibs speen, badolie (vettend), draagdoek/zak, medela purelan (indien borstvoeding, heilig!), overslagrompers (hoeven niet over dat kleine hoofdje), als je een woning met meerdere verdiepingen hebt: een verschoonkussen voor beneden (hoef je niet steeds met de trap). 
Niet kopen: baby wattenstaafjes, flessenwarmer, badthermometer, babyschoenen.

Must: verschoonkussen beneden, flessenwarmer (voor ons dus wel, haha!), inbakerdoek, draagdoek!!!, white noise op je telefoon via Spotify, rekbare kleding (armpjes gaan idd moeilijk door de mouwen), "Sock-ons" zodat de sokjes aanblijven, badje (want mijn rug was zo verpest door de zwangerschap dat ik echt niet met onze kids kon douchen).
Nauwelijks gebruikt: wipstoel, kleding maat 50/56 (niet teveel kopen dus).
Je merkt het dus al; wat de één een must vindt, heeft de ander nooit gebruikt! Het is echt uitzoeken en helaas ontkom je niet aan een eventuele miskoop omdat elk kind en elke ouder weer anders is.

Het verschilt echt tussen personen. Wij vonden de magnetron sterilisator echt heel fijn (in de kraamweek al gebruikt omdat we moesten bijvoeden) net zoals de flessenwarmer haha. 
Verder was de draagzak een lifesaver. Ze sliep niet in haar bedje overdag vanwege reflux, dus dragen dragen dragen. Ook gingen er heel veel hydrofiele doeken en spuugdoekjes doorheen. 
White noise op de iPad en inbakeren met een pacco was ook top. Eindelijk weer s nachts langer dan 1,5 uur slapen. 
Zo kan ik nog wel even doorgaan. 
Oh en wij vonden een baby al een hele belasting voor het milieu dus zijn voor wasbare luiers gegaan. Geen spuitpoep meer tot aan haar nek, geen lekjes en veel minder rode billen. Echt geen spijt van dit besluit. En veel wassen doe je toch al. Als je op zoek bent naar tijdsverdrijf voor je wachttijd: er bestaat een Facebook groep waar je van alles kan lezen ;) 

[quote quote=10369397]Het verschilt echt tussen personen. Wij vonden de magnetron sterilisator echt heel fijn (in de kraamweek al gebruikt omdat we moesten bijvoeden) net zoals de flessenwarmer haha. Verder was de draagzak een lifesaver. Ze sliep niet in haar bedje overdag vanwege reflux, dus dragen dragen dragen. Ook gingen er heel veel hydrofiele doeken en spuugdoekjes doorheen. White noise op de iPad en inbakeren met een pacco was ook top. Eindelijk weer s nachts langer dan 1,5 uur slapen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Oh en wij vonden een baby al een hele belasting voor het milieu dus zijn voor wasbare luiers gegaan. Geen spuitpoep meer tot aan haar nek, geen lekjes en veel minder rode billen. Echt geen spijt van dit besluit. En veel wassen doe je toch al. Als je op zoek bent naar tijdsverdrijf voor je wachttijd: er bestaat een Facebook groep waar je van alles kan lezen [/quote]
Wasbare luiers??? Gaan ze dan zo met poep en al in de wasmachine of wat moet ik mij daar bij voorstellen? 

Terug
Bovenaan