Liga's, broodkorst etc

A

Anoniem

Guest
Hallo!!!
Ben nieuw op dit forum. Las af en toe al wel stiekem mee....
Maar nu heb ik een vraagje aan jullie. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden. en hij mag nu stukjes broodkorst etc. maar hij stikt er steeds zo'n beetje in. Ik zit echt met zweet in mijn handen naast hem als ik het hem geef. regelmatig kokhalst hij er zo van dat er ook meteen lekker een fruithap of fles mee omhoog komt. Echt ellendig. Bij het cb zeggen ze dat ik het moet blijven proberen, en dat doe ik dus ook wel. Maar er lijkt ook geen verbetering in te zitten. Iemand ervaring en tips?
Groetjes!

hi

djaimy deed dat ook altijd als ik hem een korstje gaf. dus ben ermee gestopt en ben hem gewoon gelijk een boterham zonder korst gaan geven met smeerworst. en dat ging super. hij is nu 9 maanden en eet al een boterham vanaf 7 maanden was advies van cb.
en dat gaat super. soms  gaf ik hem na de boterham nog weleens een korstje maar dat blijft mis gaan dus doe het niet meer.

succes ermee

groetjes angela mv djaimy 01-07-07

Hoi hoi,

Ik ben Sven brood gaan geven toen hij 7 maanden was. Ik ben juist begonnen met het binnenste van de boterham omdat de korst nog te hard was voor hem.
Sven had er in het begin ook veel moeite mee. Op het kinderdagverblijf gaven ze me toen de tip om het brood in zijn melk te dopen zodat het zachter wordt (de melk krijgt hij toch daarna).
Dat heb ik toen gedaan en dat ging heel goed. Uiteindelijk steeds minder dippen in de melk en nu eet hij de boterham zo op. Ook de korst.
Ik kies altijd voor tarwebrood en dat gaat goed. Ik pak nog geen volkoren met pitjes op de korst en zo want dat is nog wel een beetje te moeilijk voor hem. En wit brood plakt teveel aan zijn gehemelte.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi mama van gijs,
ik zou gewoon nog lekker even wachten met het geven van broodkorst enzo als hij er zo in stikt! Mijn zoon wilde nooit prakjes dus die heb ik niet gegeven... er zijn mensen die dat belachelijk vinden want volgens hen stikt hij in stukjes... dit gebeurt dus niet. Ieder kind is uniek. wacht gewoon even en probeer het over een week of 2 nog eens... of probeer de fruithap eerst iets grover te geven voor je over stapt op het eten van stukjes. o ja mijn zoon is ook 8 maanden

Hai,

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Mette stikte er eerst ook steeds in dus ben ik ermee gestopt. Nu is ze 9 maanden en gaat het ineens prima met de korstjes. Een klein rijstwafeltje is wat makkelijker om mee te beginnen. Het binnenste van het brood in hele kleine stukjes is ook het proberen waard. Ik besmeer de boterham met een laagje boter, appelstroop oid. Klap hem dan dubbel en dan snij ik kleine stukjes. Het beleg plakt op deze manier niet tegen het gehemelte. Enne als het niet lukt gewoon ff laten zitten en met een paar weken weer eens proberen.

gr.Ing

Hoi,
ik zou ook lekker wachten, je zit idd met zweet naast je kind omdat ie zowat stikt, dat heb ik ook gehad met mijn dochter. (nu 9 mnd). Ik geef haar ook een boterham in stukjes gesneden zonder korst en stop de stukjes (heel klein) zelf in haar mond, dan gaat het gewoon prima, zodra ze het zelf doet stikt ze er ook soms in.
Succes,
groetjes van Sonja.

Hoi. Mijn jongste is nu 8,5 maand en met 7 maanden ben ik begonnen met brood (met de korstjes eraan) en dat ging eigenlijk gelijk prima.. Hij vond het heerlijk en had het ook heel snel te pakken.. Na een weekje at hij al een complete boterham weg!! Mijn oudste had er in het begin ook wat meer moeite mee, maar gewoon blijven aanbieden op een gegeven moment lukt het ze echt wel..En kokhalzen is niet erg hoor, dat is gewoon een manier om het broodkorstje "weg te krijgen" zeg maar.. Zolang je er bij blijft voor als het echt misgaat is het geen probleem..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan