Liga eerste stap vanaf 4mnd tips hoe jullie dit klaar maken

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders/vaders

Ik heb liga eerste stap in huis en ik zou graag tips willen hoe je dit voor een baby van 5mnd klaar kan maken voor in het fruithapje of groente hapje.

Groetjes Willy

Hoi,

Ik geef de liga gewoon in het handje. Als ik het door fruit of groente doe, maak ik eerst fruit op de normale  manier (wassen, schillen, prakken) liga verkruimelen en er doorheen roeren. Je kunt dan nog een beetje sap of water toevoegen zodat het wat meer vloeibaar wordt, maar mijn dochter wil alleen maar stukjes eten dus hier was dat niet nodig.    

Hallo Willy ik doe vaak de liga gebruiken in de fruithap .
De fruithap in een schaaltje 1 liga erbij kunt het prakken lost vanzelf op,maar met      een staafmixer wordt de liga iets fijner.
In de groente hap heb ik het nooit gedaan maar dat kan natuurlijk ook wel denk ik
OP de site keukenkikker.nl staan vaak heerlijke combinaties.

Succes gr.daan 70

Hoi,

Ook ik gaf de liga gewoon in het handje.
Het rare was, dat yordi hem zo wel op wou eten,maar door de fruithap moest hij er niks van hebben.

Liefs marielle

heyhey

ook ik gaf het op die leeftijd al uit het handje.
liga door het midden breken en geven. wel opletten dat ze geen hele stukken in 1 keer in der mond doet natuurlijk.

als ik het niet uit t handje gaf, deed ik het in de ochtend pap.
melk+nutrix en 1 liga er door heen kruimelen.
dor fruit ofzow heb ik geen ervaring, dat heb ik nog nooit gedaan. (niet van plan ook eerlijk gezegd)

liefs, do

Hoi,

Stap 1 liga verkruimel ik door de groente of fruithap. Ik heb het eerst wel in het handje gegeven, maar mijn ervaring is dat je daar beter stap 2 liga voor kan nemen, want stap 1 is om te verkruimelen en dat doet het dan ook in het mondje van je kindje. Mijn dochter verslikte zich steeds, bij liga 2 niet meer.

Succes!

Groetjes,
Anoek - mama van Benthe (14.04.08)

Hoi,

Ik verkruimelde stap 1 ook altijd door het fruit. In het handje gaf ik haar altijd een (half) rijstewafeltje voor baby's. Nu verkruimel ik stap 2 door het fruit, maakt het lekker stevig, vooral bij vers fruit.
Liefs,
Karlien
mama van Doreen, 1-2-2008

Hoi hoi,

net als Anoek, gebruik(te) ik liga 1e en 2e stap voor het verkruimelen en alleen 2e stap voor uit het vuistje.  Op de website van liga staat ook aangegeven dat liga  2e stap  beter is om in het handje te geven. Smelt lekker weg op de tong.   Succes!

Groetjes Emmy

Terug
Bovenaan