liga eten

Hoi Meiden

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en ik wil hem gaan wennen aan een liga, zodat hij straks makkelijk kan overstappen naar brood. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik probeerd hem een stukje in de mond te stoppen, maar daar ging hij van kokhalzen. Toen ik hem een stuk ik zijn hand gaf liet hij het gewoon op de grond vallen. Ik probeer nu stukjes in zijn wangzak te stoppen zodat het daar kan smelten, maar hoe moet dat ooit met een boterham gaan?!? Ik hoor altijd dat kindjes op een broodkorst sabbelen, maar hij laat het gewoon uit zijn handjes vallen.

Kunnen jullie me helpen met tips?
Caroline
 
hoi

ik zal eens proberen om de liga in een beetje thee te dompelen
dat deed mijn zus ook bij mij nichtje
en een stukje brood ook voor de eerste keer in de thee
en de korst ook mischien wil het dan

nou veel succes ik hoop dat je er wat aan hebt

groeten debby
 
Hallo,

Tja, ik moet zeggen, eindelijk hebben wij nou eens iets wat van een leien dakje gaat, eten! Eén hapje groente, en hup hij wil het hele potje, één keer een ligaatje proberen en de dag erna sabbelt hij zelfstandig een halve liga op, zo ook met fruit, rijstwafeltje en startkoekje... Sjoerd is vooralsnog een hele makkelijke eter, en dat kokhalzen, dat doet hij eigenlijk amper, wel soms verslikken, maar goed ook dat gaat steeds beter...
Dus eigenlijk geen tips, gewoon doorzetten denk ik....

groetjes franka
 
hoi
ik had ook dat probleem hij wou het niet vast houden ik denk gewoon dat ze nog niet weten wat ze er mee moeten doen
ik ga er altijd ff voor zitten hij in de wipper en die zet ik naast me op de bank en dat hou ik de liga in zn mondje en hij houd mijn arm vast (zo snoezig)en als ze eenmaal door hebben dat het eetbaar en lekker is komt het zelf vast houden ook
veel s6
 
Terug
Bovenaan