liga?

Hoihoi,

Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en eet al bijna een maand fruithapje en een paar  hapjes groente en een fruittoetje.  Ik heb ook ligakoekjes gekocht vanaf 4  maanden maar er staat op dat je ze  moet verkruimelen en door het eten moet doen. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje overbodig. Vanaf welke leeftijd mag ik haar gewoon een liga geven zodat ze er op kan gaan sabbelen?    

groetjes Lydia

quote: marcosgirl schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2009 13:26:09'));

Hoihoi,

Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en eet al bijna een maand fruithapje en een paar  hapjes groente en een fruittoetje.  Ik heb ook ligakoekjes gekocht vanaf 4  maanden maar er staat op dat je ze  moet verkruimelen en door het eten moet doen. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje overbodig. Vanaf welke leeftijd mag ik haar gewoon een liga geven zodat ze er op kan gaan sabbelen?    

groetjes Lydia

Koek sabbelen kan als ze zonder al te veel steun een paar minuten rechtop knnen zitten. Koek verkruimelen en door het eten doen s gewoon ee dure manier van pap maken volgens mij...

Wat eet ze al veel! Hier kregen ze tot ruim 6 maanden echt niets anders dan melk!

Ja dat was in eerste instantie ook de bedoeling bij Chelsey. Maar op een gegeven moment kwam ze weer 7 keer per dag en had ze echt enorme honger. Ook elke keer als wij aten dan keek ze het eten uit mn mond. Ben toen maar begonnen met fruithapje en dat at ze vanaf het begin al echt goed met de lepel en al een half potje met het grootste gemak leeg. Toen las ik dat je het beste met groente kon beginnen omdat de meeste babies fruit sowieso wel lusten. Dus denk dan ga ik gewoon s ochtends fruit geven en s avonds een beetje groente en dat doet ze goed. Ze zit nu gewoon netjes op 4 (soms 5) flessen per dag dus dat is redelijk. Ze was dus al echt toe aan vaste voeding vandaar...

groetjes Lydia

Hoi,

Ik ben met stap 2 begonnen van liga en deze smelt snel in de mond. Fabienne is 6,5 maand en ze eet dit goed. Ik verkruimelde de eerste liga door de groente hap zodat het een iets vaster prakje was, de wortels vlogen me om de oren "hahaha".

Zij at met 4 maanden een grote pot fruit 's-ochtends, toen het groentehapje, puddinkje, 4 flessen en dan nu ook liga en een stukje broodkorst.

Gr Esther

Hoi,

Lars vond met 6 maanden een liga zo uit het vuistje  heerlijk. Maar weet waar je aan begint, want die eerste liga's kleven behoorlijk! (en dan vooral aan kleding en meubels...).

Eet smakelijk voor je kleine! Marijon

Die liga koekjes kan je gewoon geven hoor, deed ik ook. Het verkruimelt in de mond, het wordt een zooitje maar mijn kinderen vonden het prachtig.

Door de fruit e.d. heb ik nooit gedaan.

Het ene kind eet veel vlotter dan de ander, mijn dochter wilde met 4 maanden echt groente, zat te kwijlen als wij aan het eten waren. Mijn zoontje wilde niets, totdat hij 7,5 maand was en we aan de chinees zaten. Nou dat leek hem wel wat zo'n bordje babi pangang, en sindsdien eet hij alles (hij is nu bijna 3).

Martine

Terug
Bovenaan