Liggen jullie kinderen soms ook uren alleen in bed te kletsen?

De mijne wel namelijk!
Vandaag bijvoorbeeld heeft ze om 6 uur voeding gehad, toen heel lang lekker gespeeld en gekletst op schoot en in de box. Vervolgens heb ik haar om uur of acht in bed gelegd waar ze bijna meteen ging slapen. Nu is ze alweer een uur wakker maar ze huilt verder niet ze ligt alleen te kraaien en te kletsen! Zo gaat het hier heel vaak, in de avond maar ook overdag en zelfs in de ochtend. Ik vind het super schattig, kan er de hele tijd naar luisteren, maar soms vind ik het ook wel een beetje zielig eigenlijk! Ligt ze daar in haar eentje in haar bedje hele verhalen tegen haar knuffel op te hangen! Ik ben net even gaan kijken, ze vond het leuk om me te zien maar speelt nu gewoon weer verder. Normaal gesproken valt ze dan op een gegeven moment weer uit zichzelf in slaap. Het lijkt wel alsof ze die alleen-tijd in haar kamer nodig heeft ofzo. Op de creche doet ze het ook! Ik vraag me weleens af hoe veel ze bijvoorbeeld ook slaapt op een nacht, voor hetzelfde geld is ze gewoon telkens wakker tussendoor... Ik kijk namelijk weleens om het hoekje en dan ligt ze gewoon wakker maar stil in bed...
Herkent iemand dit?
Groetjes, Sarah

Ja hoor, dat doet Esther ook! Som ligt ze stil in bed, soms ligt ze te gieren van de lach met haar knuffelbeer. Ze kan er niets mee (ze ligt in een bakerzak), maar dikke pret heeft ze dan. Ik laat haar altijd liggen zolang ze het naar haar zin heef. Waarom storen in iets waar ze zo duidelijk plezier in heeft? Als ze zich niet fijn voelt, laat ze het luid en duidelijk weten, dus daar wacht ik op. Ik kan me wel voorstellen dat ze die tijd alleen nodig heeft. Altijd maar die grote mensen om je heen, die met je sollen. Soms heb je daar als baby gewoon helemaal geen behoefte aan!

Groetjes,

Eveline

Nou, uren niet. Maar wel een uurtje (maximaal) of zo. Ik ben het met Eveline eens dat ze het echt wel zal laten weten als het niet goed is. En kijk naar jezelf, ik heb in elk geval wel vaker even wat tijd voor mezelf nodig. Lekker rustig.
Groetjes Veerle

Nee, jammer eigenlijk. Ze kan wel een tijdje spelen in bed en lang ook, maar gieren, nee. Dat doet ze trouwens toch alleen maar als ik alles uit de kast haal en zij er echt zin in heeft. Vandaag dus helemaal niet .

huh???? die van mij jammert zodra ze wakker is!
vrij vertaalt zegt ze dan: pick me up, pick me up

(sorry: ken je die scene van shrek1, dat die ezel roept: pick me, pick me! hihi, daar moet ik dan aan denken) lol

Terug
Bovenaan