Liggend voeden drink probleempje...

Hey hallo allemaal...

Ik heb weer wat nieuws... onze zoon Sem krijgt borstvoeding, en zo nu en dan krijgt hij liggend een voeding en dan druppeld er tijdens het drinken melk uit zijn neusje. Maar ik dacht, keel en neusholten, dat ligt natuurlijk allemaal dicht bij elkaar he... zou het daar door komen? Herkent iemand dit? Ik heb het nu twee keer gehad.. dat ik dacht, ik voed hem wel weer recht op... want dit is ook nix zo...! Ach het is maar ontschuldig, maar toch... herkent iemand dit?!

Liefs José

Hallo José,

Ik geef onze zoon Maik (nu 17 dagen oud)  ook borstvoeding en ook ik heb al 2 keer gehad dat als ik liggend voed er melk uit zijn neus komt. Heb het idee dat het komt omdat hij dan te gulzig drinkt of omdat er teveel melk ineens uit mijn borst komt. Ik voed overdag gewoon recht op, maar 's nachts vind ik liggend voeden toch wel erg prettig.

Groetjes Sabine

Ik herken het ook hoor.. heb  mijn eerste kindje  9 maanden zelf gevoed en nu de tweede ook weer.. bij beide kwam de eerste weken de melk uit het neusje soms.. die melk spuit er soms ook zo uit bij BV... ze 'leren' beter te drinken naar mate ze iets ouder worden en verslikken zich niet meer zo vaak.. dat is tenminste mijn ervaring.. het liggend voeden gaat dan ook steeds beter.. en wel zo fijn 's nachts :)

goetjes Ellen

He Deez,

Ja, mij gebeurt het ook wel dat ik in slaap val, maar dit gebeurd me ook als ik recht op in bed zit, dus dan lig ik liever, dan weet ik zeker dat de kleine niet kan vallen.
Meestal sukkel ik maar eventjes in, maar ik heb ook al een keer gehad dat ik na 1,5 uur wakker werd. Kleine lag nog steeds tevreden aan de borst alsof het een fopspeen was.
Ik vind het ook wel eng. Zorg er in iedergeval voor dat kleine niet onder mijn dekbed ligt, maar heeft een eigen dekentje.

Groetjes Sabine

Terug
Bovenaan